Gå til innhold

Electric Supercharger til Lancer GLI


deve87

Anbefalte innlegg

Hei. Mamma har en Lancer GLI fra 94. Det er en 1.3l 12vent. med rundt 75hk.

 

Var å surfa litt på nettet så fant jeg en el.supercharger på eBay. Haha, sikkert bare noe dritt. Men tenkte å montere den på bilen til mamma. Kosta jo bare 350kr liksom.

 

Men det jeg lurer på er om motoren i det hele tatt tåler litt ekstra trøkk? Jeg tviler på at den el. greia lader mer en 3psi :D Men bare for å være sikker..

 

Link til el.supercharger`n

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33741&viewitem=&item=160288394484&_trksid=p3907.m29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det funker ikke nei. Jaja, får bruke den som vifte til PCn eller noe da :)

 

Men det kommer da vel ikke fremmedlegemer inn i motoren? Det fungere jo på samme måte som en kompressor. To blader som spinner om hverandre, motoren er jo isolert fra alt dette..

 

Edit: Altså el.motoren er isolert fra bladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenkte meg det egentlig. Men jeg forstår ikke hvordan motoren får lavere ytelse? Og heller ikke hvordan det øker risikoen for fremmedlegemer?

 

Lavere ytelse fordi viftehuset blir som enn innsnevring/struping i luftveien for innsugsluften.

Og fare for fremmedlegemer fordi hele viften og div sitter inni luftinntaket etter luftfilteret, så hvis viften f.eks. ryker og det faller av deler er det ikke noe luftfilter som fanger opp delene og de løse delene havner inn i motoren. Og med tanke på prisen og at dette er noe Taiwan-jalla, så bør du regne med at det vil falle av deler :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "superchargeren" det er snakk om er lagd i billig plast, sitter etter filteret, og det er ett enormt sug i en motor ved fullgass, som kan dra med seg mye ting som bremser luftveiene.

Hvis du tror en netting eller noe greier å stoppe det så tro om igjen, har sett finmaska netting bli dratt inn i motore før jeg, den som sitter på luftmassemåleren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at motoren trekker til seg masse luft. Det kan jo ses på eksostrykket vet full gass.

 

Men tenkte ikke på å laga noe jalla som motoren lett kan suge til seg. F.eks lage en boks rundt et filter som igjen har en sugeside. Sugesiden plasseres el. dritten. Motoren kan umulig klare og suge noe gjennom et K&N filter.IMG_079331.JPG

 

Latterlig tegning da men :)

 

EDIT: Men motoren kan risikere å dra vifta omvent vei :D Je får prøve å sette spenninga opp på motoren. Eller montere en kraftigere motor. Er morro å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår