Gå til innhold

Har jeg koblet feil, eller blåst anlegget mitt tro

Ranger emnet


aslak

Anbefalte innlegg

Jeg har montert en forsterker og sub på en spiller som virket i går.

I dag virker ingenting.

Har målt slik at det er strøm til både spiller og forsterker, men hverken spiller eller forsterker virker.

I går oppdaget jeg at spiller ikke hade vært koblet til jord til skrue bak på spiller, kan dette ha gjort at spiller og forsterker har blitt ødelagt?

Kan forsterker være feil koblet på høytaler slik at denne ikke virker.

Bruker en 2 kanals "Thump" forsterker på 2 x 150 w på en 10" Kicker L5. Denne er brokoblet med minus og minus til minus og pluss og pluss til pluss på høytaler.

Kan det være rem funksjonen på spiller som gjøre det?

 

At ikke noe fungerer mener jeg...?

Spilleren er en Blaupunkt Calgary.

Bil er Skoda Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det var derfor det ikke kom noen lyd ut av den:-)

Er 2 spoler på sub ja...

Tror den forsterkeren blir alt for liten...Kommer jo nesten ikke lyd ut av sub.

Jeg finner heller ingen steder hvor jeg kan skru opp gain på min Calgary Blaupunkt spiller, så da er vel forsterker veldig dårlig.

Skulle tro det kom litt mer lyd ut av sub , en det lille som kommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det var derfor det ikke kom noen lyd ut av den:-)

Er 2 spoler på sub ja...

Tror den forsterkeren blir alt for liten...Kommer jo nesten ikke lyd ut av sub.

Jeg finner heller ingen steder hvor jeg kan skru opp gain på min Calgary Blaupunkt spiller, så da er vel forsterker veldig dårlig.

Skulle tro det kom litt mer lyd ut av sub , en det lille som kommer da.

 

Du må ha en 1 kanals forsterker som tåler 2ohms last... Gjerne en forsterker fra noen kjente merker som Alpine, Kicker osv. (koster noen kroner ekstra, men er verdt det... Istedenfor å ødelegge de billige hele tida.)

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en 1 kanals forsterker som tåler 2ohms last... Gjerne en forsterker fra noen kjente merker som Alpine, Kicker osv. (koster noen kroner ekstra, men er verdt det... Istedenfor å ødelegge de billige hele tida.)

 

Nei det må han ikke. Funker fint med en 2-kanaler som takler 1 ohm`s last pr. kanal, noe denne dessvere ikke gjør, som mange andre.. Verken Alpine eller Kicker er toppen av kronen

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må han ikke. Funker fint med en 2-kanaler som takler 1 ohm`s last pr. kanal, noe denne dessvere ikke gjør, som mange andre.. Verken Alpine eller Kicker er toppen av kronen

 

Kommer kanskje litt ann på hvor mange kronene han vil legge i dette... Men jeg kjører helst 1 kanals forsterkere på subwoofere, for da er jeg sikker på at det ikke skal være lett å ødelegge :P

Men det er jo snakk om penger dette...

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn jeg ha fått feil kabel til blaupunkt spilleren min?Er 4 phonoplugger utfra den og en remote.Ser det finnes egne sub kabler til blaupunkt...Om dette skulle ha noe å si.

Har koblet om, så nå stemmer + og minus på element og lyden har blitt bedre.

MEn jeg kan ikke brokoble forsterker, da låter det nesten ikke, så må kjøre den på en utgang liksom.

Så derfor lurer jeg nå på om jeg har fått feil kabel i grunn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår