Gå til innhold

Bil,utstyr osv

Ranger emnet


Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

Trenger da ikke så dyre biler for å hevde seg!

 

Hadde en 240 med biltema "rally" dempere, balansert bunndel,lett høvla og porta topp med en billig omslipt kam, hjemmelaga innsug med en dobbel 40.

 

Den har jeg hadde jeg 3 plass i åpninga på basserud 06, 4 i st.hans crossen i sigdal 07. Og 3 plass i klubbløpet til sigdal og der er det mye gromt, masse landsfinalebiler!. + 4 plass i bakkeløpet der. Dette er da bare i åpen klasse, i jr trenger man hvertfall ikke dyre biler for å hevde seg.

 

Og på de løpa var det mange med, over 100 bortsett fra klubbløpet. Dvs 3 av 5 mulige a finaler med den, og var ikke bud på den før en c finale i hønefoss. Så med gode dekk, en porsjon flaks og mye kjøretrening så er ingenting umulig i bilcross:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du brukte den på akkurat den måten den måtte brukes du Bakke, synd du ikke har den bilen lengre men også rart etter FULL POTT på sigdal, det er faktisk et stort løp hvor mange stiller med gromme biler det.

 

Johansen her og Bryhn deler den meninga og får det til å det er jo helt rått men som Bakke sier så er det jo opel da.. dem veier jo ca 200kg mindre enn volvo'n igjen og da trengs det ikke så my gamper.

 

136hk i volvo er helt klart en A-finale bil... jeg vant jo med b230f motor som visst nok er endten 128 eller 116 hk... hadde også en 3.plass på bakkeløpet på aremark hvor tidene hadde vært faktisk bra i åpen til at jeg kun har kjørt 2 år i forveien.. så dyre bilcross biler er for oss med konvolutt. hadde ikke bygd meg en bc bil over 10 om jeg hadde hatt full utdannelse osv en gang.

 

jeg har en 740 som mest sansynlig blir litt over 8, det blir den dyreste bc bilen jeg har bygd.. har selvsakt hatt grommere men det handles på landsfinaler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fordi du kjører opel;)

 

hehe neida, men det fungerer også med volvo det(sjeldent i åpen klasse riktignok). Men i jr hvertfall, en orginal innsprut er jo a finale bil der. Det koster ikke mye hvertfall.

 

Har forresten en b230e(136hk) med 740 kasse som jeg muligens skal selge.

 

send meg en PM eller en melding på telefon a så kanskje jeg tar'n eller svigers tar'n;)

 

95845259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bygger selv en Fiat Punto, og skal sette inn en 130TC maskin med dertil kasse, og skal nok komme meg godt under 8000,- for komplett bil ferdig godkjent.

Med 2 dobble på denne maskinen blir det etter litt småfiks fort 150++ HK og jeg håper og tror det kan bli artig.

Trenger forresten grenrør til denne motoren hvis noen har.

 

http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2

:ratatatat

Det er bedre å være i en deilig trekant, enn en ond sirkel.

 

http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der hva je enig i. bedre å legge 10-12 tussen i bilcross heller å gå å kjøpe dop får pengane.

 

hehe nei Tveiten, det er bedre med ei bønne i ny og ne enn et grenrør.. hehehehehe æsjameien for no dritt.

 

helt enig med dere begge, men nå kjøper jeg værken dop eller tråsykler så 8 til 9 lapper i bilcross funker fett for meg. jeg kjøper pils/sprit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår