Gå til innhold

Bil,utstyr osv

Ranger emnet


Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det lønner seg å kjøpe en som er ferdigbygd, å har fått årslisens. Da har du bare utgifter på 8300kr for en ferdig bil..

 

Om du kjøper et vrak å bygger opp selv, skal det godt gjøres at du klarer og hevde deg med en bil du KUN bruker 8300kr på.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ellerannen liten toyota med baktrekk er ufattelig lett når den er ribba.. Går en slik en her oppe med volvomotor.. Går som FAEN og startrask som bare det.. Slik den står nå, veier den rett over 600kg...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å kjøpe en som er ferdigbygd, å har fått årslisens. Da har du bare utgifter på 8300kr for en ferdig bil..

 

Om du kjøper et vrak å bygger opp selv, skal det godt gjøres at du klarer og hevde deg med en bil du KUN bruker 8300kr på.. :p

 

går fint å hevde seg med en bil man selv bygger til 8300 vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble med volvo motor er det jo og endel som har hatt hell med...

 

Hvordan er det med MB 190e da tro?

 

har aldri prøvd boble med volvo motor jeg men jeg vet at det krever massevis med trening for å få ordentlig til. det er ikke sånn ufattelig lett å ratte en så baktung bil.

 

190e med volvo motor er genialt, men det er kukete å lage selv. holdt på hele påsken med det på en kamerat sin 190.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeii, jamen da har du vel non reodor tanker på volvo motor i merce om det er det du finner ut av. det som blei problemet for oss var det at travers sitter langt bak på merce, mens volvo sitter den legre frem så ''kulp'n'' på bunnpanna er jo da anderledes. men vi valgte å smelle litt med slegge så vi fikk pressa motoren bak styrestag(som også sitter BAK traversen på merce).

 

Får man dette til å funke med styring og motoren så langt bak trur jeg man får en dritgod bil å kjøre i og med at vektfordeling blir flyttet en god del bakover. var jo plass til 5-6 radiatorer i steden for en halv som det var med merce motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å hevde seg med en bil man selv bygger til 8300 vel?

 

Du mener det..?

 

Altså, om man kjøper en vrakbil til 1500kr, f.eks en 82mod volvo 240 med b19a motor, så må man ha bur som man kjøper til 2500kr, bedre motor med mer hk ca 2000kr for en b230A/E med girkasse.. Garantert nye dempere ca 1500kr. Fjerne bensintanken å legge inn fuelcell, ca 1000kr for en god båttank. Diverse ledninger og annet materiell, 500kr.

 

Da er man oppe i en bil som hevder seg sånn tålig vil jeg tro.. Prisene er da ikke nøyaktige, så noe avvik er det jo, men her er prislappen på 9000kr.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan erdet med b23 motor i boble?Hvordan er denne ombyggingen?

 

 

Er akkurat det samme som hvilken som helst annen volvo rødblokk.. Det værste er vel igrunn å få motoren såpass langt frem at den går inni det lille motorrommet, samt passer på girkassen/bakakselen. Derreter må man jo legge opp masse rør til fronten. Radiator, bensin osv..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det..?

 

Altså, om man kjøper en vrakbil til 1500kr, f.eks en 82mod volvo 240 med b19a motor, så må man ha bur som man kjøper til 2500kr, bedre motor med mer hk ca 2000kr for en b230A/E med girkasse.. Garantert nye dempere ca 1500kr. Fjerne bensintanken å legge inn fuelcell, ca 1000kr for en god båttank. Diverse ledninger og annet materiell, 500kr.

 

Da er man oppe i en bil som hevder seg sånn tålig vil jeg tro.. Prisene er da ikke nøyaktige, så noe avvik er det jo, men her er prislappen på 9000kr.

 

nå er det ikke alle som legger så mye jobb i sine bilder da,

den ene golfen til brodern kostet 3000kr å bygge å den hevdet seg nå ganske bra i junior å i åpen,

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår