Tårnmannen Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Go kveld folkens! Si meg, jeg kjøpte Audi'en, som nevnt i en annen tråd, men jeg sliter med varmeapparatet. Det blåser godt, men det blir ikke varmt. Ikke er det trøbbel med noe radiator eller noe heller, for radiatoren ble byttet i fjor høst.... Kan det være mangelfull og skikkelig lufting av kjølesystemet etter bytte som gjør dette? Eller noe helt annet og verre? :( eller varmeapparatregister etc? Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne lete etter feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hei slik jeg ser det er det vel 2 muligheter for feil her. 1) Du har for lite frostvæske i systemet slik at det ikke når fram til varmeapparatregisteret. 2) Vaieren som går fra dreiehjulet i dashbordet til ventilen som åpner spjeldet til varmen er defekt eller har hoppet av i den ene enden. Sjekk dette først, du... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Hei igjen.... Har ikke rukket kikke såå mye på bilen enda, men i går prøvde jeg iallefall å lufte kjølesystemet litt, jeg parkerte bilen i en bratt oppoverbakke, lot den stå å gå en liten halvtime med varmeapparatet på fullt, og vifta på fullt, men den blåser like kaldt... Men, i tillegg, så merker jeg at det dugger innmari inni bilen når den er i gang og vifta blåser... Hva i alle kan dette være da? Det sitter kanskje et filter ifm varmeapparatet eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superburner Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 vått på gulvet? mulig at varmeregistret lekker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 tørt på golvet :) såvidt jeg har rukket se enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Du bør merke på småkjøring om det er lekkasje av kjølevæske Sjekk at varmeregisteret faktisk er tilkoblet sin tur/retur slange fra motorrommet og inn på torpedoveggen. Er mange VW som går med disse utkoblet da registrene originalt var for dårlige, og litt jobb å ta ut hele dashbordet for å bytte. Dvs, tilførsel og retur er bare koblet sammen istedenfor innpå registeret. Så sjekk at slangene faktisk er koblet til. Er de det, og du har tilstrekkelig væske, vil jeg tro det er ødelagt og du ikke har merket lekkasjen enda - eller så er nevnte spjeld lukket pga wire som har røket (vanlig det og). Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Godeste Tårnmann! Så fremt begge slangene er koblet til som nevnt i innlegget over så skal begge disse være gode og varme etter den prosessen du kjørte. Dersom bare èn er varm så er varmeregisteret ditt med stor sannsynlighet tett. Eller spjeldet ikke lar seg åpne. Har ikke rukket kikke såå mye på bilen enda, men i går prøvde jeg iallefall å lufte kjølesystemet litt, jeg parkerte bilen i en bratt oppoverbakke, lot den stå å gå en liten halvtime med varmeapparatet på fullt, og vifta på fullt, men den blåser like kaldt... PS: Du åpnet samtlige lufteskruer som finnes i kjølesystemet mens dette pågikk? Og evt. etterfylte væske underveis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Hvis jeg nå ender opp med å måtte bytte et defekt varmeapparat-register, noen som vet om hvor mye f.eks Audi tar for å gjøre dette? Så man har en sammenligning? Og, er det mye pes å gjøre det selv? Jeg må kanskje ut med hele dashbordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Da har jeg iallefall funnet årsaken til problemet! (tror jeg da) Det ser ut til at varmeslangene er koblet i hverandre og utenom registeret, så da er det kanskje ikke så rart? Da er det vel bare å få bestillt time å få fikset dette! Pengene flyr :) Men, det er jo Audi og da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Go kveld folkens! Si meg, jeg kjøpte Audi'en, som nevnt i en annen tråd, men jeg sliter med varmeapparatet. Det blåser godt, men det blir ikke varmt. Ikke er det trøbbel med noe radiator eller noe heller, for radiatoren ble byttet i fjor høst.... Kan det være mangelfull og skikkelig lufting av kjølesystemet etter bytte som gjør dette? Eller noe helt annet og verre? :( eller varmeapparatregister etc? Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne lete etter feil? Er det tilførsel av varmt vann .kan jo være tett i røra Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ståle Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Hadde nok festet slangene på registeret igjen for og sjekke om det er noe alvorlig galt med registeret først, er det en liten lekasje der så kan den jo tettes med kanel ;) Siter -10 Opel Astra OPC-line 1,4t -94 Opel Astra GSI 16v (selges) -92 Opel Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg skal ut og koble på registeret igjen nå etterpå, og sjekke om det virker...I tillegg kan det nevnes at Audi tar intet mindre enn kr. 10.000,- for å skifte registeret, mens www.automester.no tar ca. 6.000 for jobben.... Noen som liker å mekke bil som kunne byttet dette for meg? Bor i Asker.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Og da har jeg koblet på slangene, luftet systemet litt til, og nå gir varmeapparatet varme som bare rakkern. I tillegg har den stått og gått en stund, og jeg kan ikke se det lekker noe fra varmeapparatet hverken foran i motorrommet der varmeapparatet sitter eller inne i bilen. Men, om det skulle lekke inn i bilen, renner det innunder teppet eller oppå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Og da har jeg koblet på slangene, luftet systemet litt til, og nå gir varmeapparatet varme som bare rakkern. I tillegg har den stått og gått en stund, og jeg kan ikke se det lekker noe fra varmeapparatet hverken foran i motorrommet der varmeapparatet sitter eller inne i bilen. Men, om det skulle lekke inn i bilen, renner det innunder teppet eller oppå? oppå Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Og det dugde ikke mange minuttene gitt.....Innen jeg hadde kommet til Asker begynte rutene å dugge igjen og en herlig duft (NOT !!) av kjølevæske hang inni bilen, så da er det bare å bytte ja :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg