danielroising Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Hei! Trenger hjelp. Ønsker å ordne meg lite smalt skilt foran på min mazda mx5. den er importert, så jeg har fått lite høyt skilt bak. Ønsker nå også lite smalt skilft foran fordi det originale skiltet netsen fyller hele fronten og ødelegger bilens utseende. Har ellerede prøvd meg med at det er en amerikansk bil og at det ikke passer med den vanlelige typen skilt, men må da vise bilen for at de skal skjekked selv. Hva kan jeg si på biltilsynet, hva kan jeg gjøre, noen triks? Kan jeg referere til en annen bil av samme år/modell som har fått lite smalt skilt foran? Eller er det noen som vet om noen som kan lage små bilskilt som ligner veldig på orginale små smale skiltene som biltilsynet bruker på amerikanske biler, etc. Håper på hjelp, dette betyr mye! Hilsen Daniel og MX-5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Har ikke bilsport MX5'n lite skilt forran? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielroising Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Det stemmer det, de skal ha all ære for å ha fått det til. Men hvordan, det er det jeg vil vite! Har du noen mail adr, etc til eierne av bilsport mx'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 er vel ikke noen stor sak å få tak i skiltet, men å få det godkjent er vel værre.... har en kompis som har prøvd i nesten et år å få godkjent mx-5'n med lite skilt foran. han fikk beskjed om at de ikke godkjente mx-5 med lite skilt foran lenger, men de hadde gjort det tidligere. Reglene skulle visst strammes inn :( Han fikk pent beskjed om å borre i fangeren og sette stort skilt der. det var jo uaktuelt, så han festet det store skiltet inni åpningen nede liksom, viste den, tok bort det store og satt på det lille igjen, vips så er saken løst (inntil neste gang han blir stoppet) MEN, han fikk beskjed om at hvis han fant en mx-5 som var godkjent i 2003 med lite skilt foran, skulle han også få det... holdt med reg. nr. Så hvis noen har det, vennligst si i fra (har prøvd tidligere her også) :) Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 I autofil bladet er det en brev-spalte hvor du kan sende inn spørsmål til et ekspertpanel med forskjellige personer. Du kan sende mail til: inbox.autofil@shf.no Dama som eier den heter Helen K. Thorgersen. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VKH Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Jeg har også prøvd å få lite skilt foran og amerikansk bak, det er ikke lett. Står i reglementet at det kun skal gis andre skilter hvis skiltet ikke passer ORGINALE fanger. Men de sa jeg skulle komme med bilen så skulle de se det ann. Ikke f om jeg viser bilen min til de jeg har møtt der hittil. Dem driter i om folk bytter fangere. Nå vet jeg om flere som har fått det, det kommer helt ann på hvordan type du møter på der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Helen i Bilsport har for tiden fødselspermisjon, men mailadressen hennes er bilsport@online.no Mener å ha hørt at det nå er ubønnhørlig slutt på å få lite skilt foran fordi fotoboksene ikke klarer å lese nummeret. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 løsningen på hele denne problemstillinga er enkel :rolleyes: -> Flytt til Sverige :D vurderer det mer og mer for hver dag :o Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Mener å ha hørt at det nå er ubønnhørlig slutt på å få lite skilt foran fordi fotoboksene ikke klarer å lese nummeret. [/b] Huff!! Ja det ville jo vært tragisk.... :ssip: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VKH Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Speedy9: :D Men møter man en grei kar som liker biltypen du har får du skilter med en gang, det er helt latterlig at dem kan holde på sånn. Enda latterligere er lovene og reglene rundt dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Sendte en mail til en rekke trafikkstasjoner i går og fikk følgende svar på spørsmål om lite skilt: Hei. Den bestemmelsen du er ute etter finner du i Kjøretøyforskriften § 39-9 nr. 1, 3.ledd. Der står følgende: Bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der. I et notat fra Vegdirektoratet heter det videre at fortolkningen av "ikke plass nok for stort kjennemerke" vil være at stort kjennemerke ikke får en plassering i overenstemmelse med bestemmelsene for kjennemerkeplassering og kjennemerkebelysning. Tilhengerfeste, kjøling av motoren, estetiske forhold m.v. skal ikke være argument for å få tildelt lite kjennemerke. Alle biler som er EU-typegodkjent (norsk typegodkjenningsnr. over 5000) med stort kjennemerke, kan ikke tildeles lite kjennemerke. Slike biler skal ha plass nok for stort kjennemerke og er følgelig typegodkjent for dette. Det er bare ved enkeltgodkjenning og til biler godkjent etter nasjonal typegodkjenning (norsk typegodkjenningsnr. under 1000) der typegodkjenningen er datert før 1. oktober 2001 at trafikkstasjonene skal vurdere om det kan tildeles lite kjennemerke til bil. Sitat slutt. Som du ser er det i kjøretøyforskriften ikke noe forbud mot små kjennemerker, men problemet med slike små skilt er at de er lite lesbare i vegbommene og i forbindelse med Automatisk Trafikk Kontroll. Trafikkstasjonene er derfor instruert i å være restriktive med godkjenning av lite kjennemerke. :( Statens vegvesen, distrikt Sogn Med hilsen Geir Bolstad ------ Så det ser vanskelig ut å sloss seg til godkjenning på lite skilt :mad: Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Originally posted by KaiFred Sendte en mail til en rekke trafikkstasjoner i går og fikk følgende svar på spørsmål om lite skilt: Hei. Den bestemmelsen du er ute etter finner du i Kjøretøyforskriften § 39-9 nr. 1, 3.ledd. Der står følgende: Bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der. I et notat fra Vegdirektoratet heter det videre at fortolkningen av "ikke plass nok for stort kjennemerke" vil være at stort kjennemerke ikke får en plassering i overenstemmelse med bestemmelsene for kjennemerkeplassering og kjennemerkebelysning. Tilhengerfeste, KJØLING AV MOTOREN, estetiske forhold m.v. skal ikke være argument for å få tildelt lite kjennemerke. Alle biler som er EU-typegodkjent (norsk typegodkjenningsnr. over 5000) med stort kjennemerke, kan ikke tildeles lite kjennemerke. Slike biler skal ha plass nok for stort kjennemerke og er følgelig typegodkjent for dette. Det er bare ved enkeltgodkjenning og til biler godkjent etter nasjonal typegodkjenning (norsk typegodkjenningsnr. under 1000) der typegodkjenningen er datert før 1. oktober 2001 at trafikkstasjonene skal vurdere om det kan tildeles lite kjennemerke til bil. Sitat slutt. Som du ser er det i kjøretøyforskriften ikke noe forbud mot små kjennemerker, men problemet med slike små skilt er at de er lite lesbare i vegbommene og i forbindelse med Automatisk Trafikk Kontroll. Trafikkstasjonene er derfor instruert i å være restriktive med godkjenning av lite kjennemerke. :( Statens vegvesen, distrikt Sogn Med hilsen Geir Bolstad ------ Så det ser vanskelig ut å sloss seg til godkjenning på lite skilt :mad: KJØLING AV MOTOREN Dette må da gjelde for deg Vegar?!?!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VKH Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Les en gang til...... KJØLING AV MOTOREN, estetiske forhold m.v. skal ikke være argument for å få tildelt lite kjennemerke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Nå står det jo: "Tilhengerfeste, KJØLING AV MOTOREN, estetiske forhold m.v. skal IKKE være argument for å få tildelt lite kjennemerke." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 kjøling av motoren, estetiske forhold m.v. skal ikke være argument for å få tildelt lite kjennemerke. IKKE Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg