Rune77 Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Godtfolk Har fått et problem med min bil. Det er en 2000 modell Audi A6 tdi med automat og quattro. Ca en mnd siden merket jeg at bilen fusket litt, men ikke mye. Etterhvert har det blitt verre og verre. dette kommer og går. Plutselig er den helt fin en lengre tur og så fusker og hopper den rundt. det er værst på lavt turtall og når den skal startes. Har sjekket og det er ingen feilkoder som skal kunne gjøre dette. Noen som har noen enkel ting jeg kan forsøke ut før jeg setter den på verksted. setter pris på alle tilbakemeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Egr ventil kan det være, LMM, diesel filter, kamakslinger.. Vanskelig å si.. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Pussig dette. I dag har den gått helt fint. Eneste unormale er at glødelampa har blinka konstant. Ellers vet jeg kammene er byttet. Mekaniker sa den sviver veldig fint, bortsett fra når den fusker. Kan man enkelt feilsøke på Egr ventil, LMM, diesel filter, kamakslinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnInHell Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Kamakslingproblem er det neppe.Da hadde det vært vedvarende hele tiden. Men dieselfilter bytter du greit selv.Det står ca midt oppå toppen på motoren.Koster vel rundt 500 kr for et nytt ca. Men tipper det mere kan være noe med dieseldysene eller trykket der som du plages med. Du kan jo teste med å rense systemet med sånn væske for å fylle på tanken,som kjører igjennom systemet slik at dysene eller rørene blir friskere. Koster jo ikke så meget å prøve det først da :drunk: Siter Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny_8 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Du kan jo teste med å rense systemet med sånn væske for å fylle på tanken,som kjører igjennom systemet slik at dysene eller rørene blir friskere.Koster jo ikke så meget å prøve det først da :drunk: Hold deg unna slikt "vidundermiddel", enten så hjelper det ingenting eller så drar du all møkka inn i dieselpumpa og dysene. Men tipper det mere kan være noe med dieseldysene eller trykket der som du plages med. Det tror jeg og, sett inn bilen på ett skikkelig dieselverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Bytt diesel filteret ditt fyll FULL tank med diesel og legg til kondensfjerner i tanken og lykketil tut å kjør;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Egr ventil kan det være, LMM, diesel filter, kamakslinger.. Vanskelig å si.. EGR ventil kan det ikke være, for den skal ikke gi noen grunnlag for fusking! LMM.. Finnes det lmm på denne diesel motoren? Igjen liten sannsynlighet det er den. kamaksler?. hvordan skal dem påvirke dette? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Kan være den ene dysa med G80 nåleføleren som spiller deg ett puss. Om denne er gåen vil du oppleve ujevn gange, samt at den gir seg ved pådrag ol. Men da vil du få opp feilmelding på dette med eks VAG-Com. Skal inn på verksted med min for å få byttet denne dysa med føleren i. Feilmld i VAG-Com. 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Tok en rens av LMM og etter det har bilen gått som ei klokke. Så satser på at det var det som skulle til. Men takker for alle gode råd:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.