luigi Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Hei. jeg trenger hjelp med hvilken Bensintrykksregulator jeg skal bestille. har en B230AT motor. alt er orginalt, utenom turbo trykket, det ligger mellom 04 og 1.0. grunnen til at jeg skal bestille Bensintrykksregulator er fordi jeg bare for 180kmt på biln min. og detter plager meg! det virker som den ikkje vill mere etter det, og den "kutter" og det kommer en grå røyk dott bak meg. og jeg kan heller ikke "tyn han heilt ut" i 3gire. da "kutter" den og. så til dere som vet hvor mange PSI trykk jeg har, trenger ? motoren er en orginal b230at. skal være R-sport kittet som står på. og det er jo Bensintrykksregulator fra før av her. jeg fant denne. http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=AM13201&vg=11024&vgpath=Varekategorier/1399/8916/11024 5-12 PSI klarer den. er dette nokk ? eller for lite? :volvsmile Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 R-sport pumpa er vel progressiv. Den er styrt av ladtrykk og gir mer og mer ettersom trykket stiger. Og i tillegg får den trykk pga. trykket i flottørkammeret. Det er ikke den regulatoren du linker til! Den har et fast trykk som er justerbart mellom 5-12psi og er egnet til N/A med gassere. Er vel kanskje forgasseren som er problemet. Bytte dyse og nål? Evt. sjekke om pumpa di har nok kapasitet. Hvis ikke så sett på el. pumpe og justerbar progressiv BTR type Malpassi for gasserturbo. Pedersen bla. har vel sånne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 hmm, dette viste jeg ikke noe av før nå :) men at trykker øker med turbo trykket viste jeg. og det er ikke så lett og finne rep kit til turbo gasser akkurat.. du kunne ikke linka meg noe av det jeg trenger for at bilen min skal gå over 200 ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Har du mye turtall på 180 km/t da? Er vel ikke spesielt turtallsvillig i utgangspunktet den AT'n vel! :) Tenkte mer på større hoveddyse/nål i gassern jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 hmm det har jeg ikke sjekka! men er ikke så sykt mye. går bra i 1 og 2 gire, men slutter på 5500 i 3 gire, da "kutter" den. og i 4 gire lader den fint opp til 160 170, da begynner den og tulle. og hvor i all verden får man tak i det ?:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Sier ikke det er gassern! Kan være! Men kan også være pumpa som leverer for lite.. Er jo ikke akkurat nye freshe motordeler vi snakker om her. :) Vet ikke så mye om kapasitet på den enkelte delene på bensinsystemt på en 230AT Men det er det sikkert noen her inne som vet. Men den får ganske så sikkert for lite bensin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 hmm, ja motoren går fint når den er varm. skyter kunn litt når den er kald. hehe, nei er ikke nye sakaerne, motor er gådd ca 240 tusen. skulle finni ut hvor mange PSI denne pumpa leverer..! ja, er det jeg og tror d er :p Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Har nyoverhalt turbogasser liggende.. Bensinpumpe også.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 hmm og hvor fikk du tak i rep kit til din turbo forgasser ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Kjøpte det på bilextra (bilutstyrnor.no i harstad), men er utgått nå.. Kjøpte siste kittet dem hadde.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 hvilken bensinpumpe har du ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Orginal AT-pumpe. Den mekaniske med 3 nipler. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Orginal AT-pumpe. Den mekaniske med 3 nipler. den har jeg. og den funker sikkert:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Det finner du jo ut om du vrir motoren på starteren, med bensin ut-slangen i ei flaske, for så å kjøre ca 1bar på den 3. nippelen. Da skal du SE at det kommer mer bensin.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 jah, d hørtes ut som en logisk måte og teste om den virker på:) men om den ikke hadde virka, såhar aldri jeg kunna lada 1 bar med turboen :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.