Kugelgrill Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Heisann. Har en Volvo 740 som jeg er meget fornøyd med. I det siste har jeg fått et par problemer; Biler lager "kvitre" lyder, og servoen slutter å virke til tider. Har sjekket oljenivå og dette er ok. Bilen lekker olje fra oljepåfyllingslokket. Har prøvd å kjøre uten å ha peilepinnen skikkelig nedi, da forsvinner problemet. Turteller teller ikke. Noen som kjenner til disse problemene, og hva det skyldes? Mvh Foholdsvis fornøyd 740 eier. :driving Siter -90 Volvo 740GL - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Oljenivået er greit ja, men hvordan ser oljen ut? At det lekker fra påfyllingslokket er ikke uvanlig. Pakningen under lokket blir hard og stiv. Sjekk at ledningen til turtelleren (en enkelt kabelsko som skal inn på instrumentet ca bak turtelleren) faktisk er plugga i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kugelgrill Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Servo-oljen ser grei ut den. ikke noe metallspon el lignende i den :-/ Har prøvd å bytte pakningen på oljepåfyllingslokket uten hell. Fortsetter å lekke olje :-/ Siter -90 Volvo 740GL - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Mye trykk i oljesystemet? Sjekk om silen til veivhusventilasjonen er tett. Viss ikke kan jo motoren være slitt - lekasje fra oljetetninger eller slitte stempelringer. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kugelgrill Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Mye trykk i oljesystemet? Sjekk om silen til veivhusventilasjonen er tett. Viss ikke kan jo motoren være slitt - lekasje fra oljetetninger eller slitte stempelringer. Mye trykk i oljesystemet ja. Hvor finner jeg silen til veivhusventilasjonen? :thanks Tror ikke motoren er slitt.. Voksenkjørt og kjørt under 200.000 Ser ikke noe lekkasjer andre plasser enn oljepåfyllingslokket. Siter -90 Volvo 740GL - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Går en slange fra luftfilterboksen/slangen, som går under/mellom innsuget. Der sitter silen. Går vel en tykk slange videre til veivhuset i blokka og en liten tynn slange til innsugsmanifolden. Tror det var slik viss jeg ikke husker mye feil. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kugelgrill Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Ahh.. Glimrende. Skal se om jeg finner ut av det i morgen. Hadde vært toppers hvis det ikke er noe verre :blunk: Siter -90 Volvo 740GL - Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg