Turbobenni Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 hei:P jeg var ute å kjørte(sladda) en kveld for ikke lenge siden, jeg hadde kald motor, og kjørte inn i den fineste rundkjøringa i hele telemark! der slan jeg bilen nesten 90 grader rundt og tok et par runder mens kameraten min stod å så på. Pltserlig hørte jeg et poff, og der nappa jeg i stykkerr bak-akslingen og 5 stempler (av 6). Så nå står bilen. derfor har jeg lyst til å putte inn en 2.8 v6 i stede for 2.6 som står i. Men jeg hadde også lyst til å bygge om til turbo. Er det noen som har peil på hvor jeg finner turbokit, og evnt. hvor jeg kan få gjort dette. Men er det lurt å ha smidd innmat når jeg skal kjøre rundt med turbo? og hva annet burde vært gjort med motoren før jeg begynner å tenke på turbo? ett sted må en starte, så jeg tenkte å starte prosjektet med dette inlegget. NB. jeg er ikke blond når det gjelder audi, har skrudd mye, det eneste jeg mangler kunskaper om, er turbo - ihvertfall i V6 :D takk for svar<3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Om det finnes et direkte turbokit til din V6 er jeg usikker på, men vet at det kan fåes tak i kompressorkit til Audi`s V-motorer fra Statene. Som regel må man bygge og sette sammen deler selv. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 det er vanskelig da :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Grunnen til at det ikke er å oppdrive noe turbo kit til disse v6erne,er at de slettes ikke er egnet til det.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Kan du ikke bare slenge inn en 2.7 Turbo da? A6, Allroad, S4 eller RS4... Vil tru det går an å få tak i fra et vrak elns. BTW; Herjing med kald motor er FYFY Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Kan du ikke bare slenge inn en 2.7 Turbo da? A6, Allroad, S4 eller RS4... Vil tru det går an å få tak i fra et vrak elns. BTW; Herjing med kald motor er FYFY JA, det er FYFY! :P men passer 2.7 inn i karosseriet mitt uten at det blir for mye å gjøre/betale a ?? penger er jo egentlig ikke noe stress, men orker ikke å bygge om hele bilen lixm.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Vil tru den 2.7 Biturbo motoren passer bra i den bilen din. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbofemmar Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Glem 2,7 med mindre du vil bruke mye penger... Du må enten kjøpe motor og montere datasprut Eller du kan kjøpe en kræsja bil med 2,7 for du trenger motor hele ledningsnettet og rattstammen pga startsperren. Lurte på dette selv men slo det fort fra meg da jeg regnet på kostnadene. Kjøp deg en brukt 2,8 motor å heller kjøp deg en bil som er mer trimmingsvennlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Glem 2,7 med mindre du vil bruke mye penger... Du må enten kjøpe motor og montere datasprut Eller du kan kjøpe en kræsja bil med 2,7 for du trenger motor hele ledningsnettet og rattstammen pga startsperren. Lurte på dette selv men slo det fort fra meg da jeg regnet på kostnadene. Kjøp deg en brukt 2,8 motor å heller kjøp deg en bil som er mer trimmingsvennlig Ja, men jeg vil ha samme karosseriet, åssen bil burde jeg ha da ?? helst avant, s2 er for dyrt.. er det bedre å bygge om med s2 motor da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbofemmar Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Ja, men jeg vil ha samme karosseriet, åssen bil burde jeg ha da ?? helst avant, s2 er for dyrt.. er det bedre å bygge om med s2 motor da ? Kjøp deg en avant med femmermotor og bygg om til s2 eventuelt rs2 motor. Det er vell billigste løsningen vil jeg tro. For sette femmer nedi en bil som opprinnelig er v6 nok mer arbeid med tanke på de elektriske;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 For sette femmer nedi en bil som opprinnelig er v6 nok mer arbeid med tanke på de elektriske;) Nei. Må bytte motorledningsnett uansett. Så da spiller det liten og ingen rolle. V6'en har vel og samme festene som 5'mer, så kan fint bruke en slik bil som utgangspunkt. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 ja, jeg håpa å kunne bruka bilen min shø.. Det er jo ferdig quattro osv. på den^^, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 er det bedre om jeg setter inne en 2.3 liter og evnt. bygger om til turbo etterpå? eller må jeg bytte girkasse også da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 er det bedre om jeg setter inne en 2.3 liter og evnt. bygger om til turbo etterpå? eller må jeg bytte girkasse også da ? da kan du vel heller kjøpe en 2,2 turbo? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 sett deg heller godt inn i situasjonen: Hva er vitsen? betale 10tusener for å få litt effektøkning. Sette bilen bort et par år for å modifisere. På den tida er den gått ut av dato. Har du bruk for det? etc etc. Kjøp deg heller en lekebil da om du vil herje litt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.