Gå til innhold

Ascona C som bilcrossbil

Ranger emnet


FagervoldMotorsport

Anbefalte innlegg

En i klassa mi har en Opel Ascona C stående som jeg tenkte å bruke i bilcross. 1,6 l GT av alle greier :P Er dette en grei begynnerbil? Kan et motorbytte lønne seg? Tar gjerne imot bilder av andre Ascona C bilcrossbiler i alle vinkler, kriker og kroker for å se hvordan andre har løst ting :)

Det er kun VOLVO som duger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som daniel sier, en helt topp bc bil, har ikke kjørt det selv, men det sier seg jo selv, er jo en opel, hehe

opel ascona c er en bil som fikk mye skryt når den kom, selv om jeg mener det var en tabbe å gå bort i fra RWD:(

en 1.6 er vel lit svakt, men til å begynne å lere seg å kjøre med så er den super, så bytter du motor senere.

er ikke så ofte sånne blir solgt på bud heller!

vis du har en 1.6SH motor så er det bare å sette inn en 2.0i

men vis det er en SV motor så må du bytte ut masse rart

 

sh er den store opel motoren akurat som 2.0i

og sv er den lille akurat som 1.2, 1.3 og 1.4

 

men har ikke hørt om 1.6 GT før, så kansje du har blinksa og at det er en 1.8? de går i såfald mere en bra nokk, 115hk;)

da trenger du ikke å bytte til 2.0i for den er egentlig freskere,

så sant du ikke får tak på en 2.0SEH fra ascona c GT eller kadett GSI

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjører C Ascona, fungerer fint den. Hadde 3 andreplasser på åpningsløpet på Bjorli med den, å ble nr 2 i C finalen. Han har en vanlig 2L i bilen, men skulle hatt den største 2L på den. Men syns han hang bra med der selv om det var bare hans tredje løp.

Bjorli har en av norges fineste og morsomste baner foresten, anbefales sterkt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona C er bra crossbiler det! Ettersom jeg skjønte det på Mr. Bilcross fra NMK Gardermoen, så er det bedre forstillinger på Ascona C enn f.eks Kadett E. På Kadett E sitter bruene skrudd i mot gulvet, mens på Ascona C er det travers, og tåler selvfølgelig mere + er ikke så avhengig av å være tilnærmet rustfri i tryne..

Ascona C funker bra med rette motor/understell. Som nevnt tidligere i tråden her, så går de heller ikke ofte på bud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan jo sikkert smette nedi en Volvo 5'r med gearkasse fra f.eks 850 og kjøre fremhjulsdrift da, men tviler lit på att det er såpass enkelt att det er verdt det.. Hehe

 

Få tak i f.eks en Omega A 2.0i delebil til vrakpantpris, så setter du over motoren fra den. Klart, leiter du litt finner du jo alltids en billig opprusta Kadett GSi med grei motor til en grei penge også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ascona C er bra crossbiler det! Ettersom jeg skjønte det på Mr. Bilcross fra NMK Gardermoen' date=' så er det bedre forstillinger på Ascona C enn f.eks Kadett E. På Kadett E sitter bruene skrudd i mot gulvet, mens på Ascona C er det travers, og tåler selvfølgelig mere + er ikke så avhengig av å være tilnærmet rustfri i tryne..

Ascona C funker bra med rette motor/understell. Som nevnt tidligere i tråden her, så går de heller ikke ofte på bud..[/quote']

 

Litt seint svar men, bedre seint enn aldri.

 

Forstillinga på Ascona C er mye bedre enn Kadett E ja. Er foresten samme forstillinga dem brukte på de første Lotus Espritene.

 

Du får tak i en utgave som heter sprint eller GT, den har 20SE motor, på 130hk. Denne motoren går godt, og har fint register.

Tåler rimelig mye hardkjøring.

I dag får en jo Ascona C kasta etter seg. Så skulle ikke være vanskelig å få tak i deler heller.

 

Gode grushjul og litt erfaring med fwd, så er man godt rustet til A og B finaler.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår