Gå til innhold

2.5 10v som tikker

Ranger emnet


T_s_X

Anbefalte innlegg

Hei Jeg skiftet akkurat olje på bilen min. Helte på Shell 10w40. Og etter det så har bilen begynt og tikke en del. Også når den er varm.. Er mer tikking når jeg gasser litt en når den er på tomgang. Og er ujevn tikking.. akkurat som den veksler mellom forskjellige løftere som tikker.

 

Noen ide om hva det kan være? For tynn olje?

Fra Volvo til Bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg skiftet akkurat olje på bilen min. Helte på Shell 10w40. Og etter det så har bilen begynt og tikke en del. Også når den er varm.. Er mer tikking når jeg gasser litt en når den er på tomgang. Og er ujevn tikking.. akkurat som den veksler mellom forskjellige løftere som tikker.

 

Noen ide om hva det kan være? For tynn olje?

 

Hei på deg har selv gle personbil,og har litt tikking helt i starten når jeg fyrer opp,blir helt borte etter at motoren er varm!!Har hørt dette skal være normalt med litt klikking når man fyrer opp,men ikke hele tiden,sjekk med bilia!!NB Har gått på helsyntetisk olje siden den var ny!! Vogna mi er fra 93!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er ventilene?

Jeg hadde også en helvetes tikking på min, som forsvant på tomgang og sånn etterhvert, og det viste seg å være lekkasje i pakninga rundt manifoilen. Fikk skrudd den skikkelig på, og da forsvant tikkinga helt..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde også dette problemet. Når jeg kjøpte min så hørte jeg ingenting, men etter en stund så begynte den å tikke. Det viste seg å være de hydrauliske ventilløfterene, det var vist en svakhet på 2,5 10v. Kjøpte nye som var forbedret og sto 1 kveld og byttet disse og nå er all tikking borte. Det var mye jobb, men det finns ikke noe mere irriterende en å høre på en slik tikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår