T_s_X Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Hei Jeg skiftet akkurat olje på bilen min. Helte på Shell 10w40. Og etter det så har bilen begynt og tikke en del. Også når den er varm.. Er mer tikking når jeg gasser litt en når den er på tomgang. Og er ujevn tikking.. akkurat som den veksler mellom forskjellige løftere som tikker. Noen ide om hva det kan være? For tynn olje? Siter Fra Volvo til Bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Hei Jeg skiftet akkurat olje på bilen min. Helte på Shell 10w40. Og etter det så har bilen begynt og tikke en del. Også når den er varm.. Er mer tikking når jeg gasser litt en når den er på tomgang. Og er ujevn tikking.. akkurat som den veksler mellom forskjellige løftere som tikker. Noen ide om hva det kan være? For tynn olje? Hei på deg har selv gle personbil,og har litt tikking helt i starten når jeg fyrer opp,blir helt borte etter at motoren er varm!!Har hørt dette skal være normalt med litt klikking når man fyrer opp,men ikke hele tiden,sjekk med bilia!!NB Har gått på helsyntetisk olje siden den var ny!! Vogna mi er fra 93!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janivar Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 det er insprøytnings dysene som tikker.ihvertfall du som har tikking nå du starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_s_X Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Når den er kald har den alltid tikket... Men ikke slik at når den er varm så tikker den ikke på tomgang men litt på turtall.. Tidligere tikket den baare når den va kald.. aldri ellers Siter Fra Volvo til Bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Sikker på at det er ventilene? Jeg hadde også en helvetes tikking på min, som forsvant på tomgang og sånn etterhvert, og det viste seg å være lekkasje i pakninga rundt manifoilen. Fikk skrudd den skikkelig på, og da forsvant tikkinga helt.. Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_s_X Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Litt merkelig at det skjedde akkurat etter oljeskift? Men slefølgelig.. eg skal ta og sjekke pp i det. Tenkte og prøve tykkere olje i morgen Siter Fra Volvo til Bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Hvordan har dette gått? Byttet også olje på min 850 og den begynnte å tikke ujent i en ventil. Byttet til tykkere olje og den var fremdeles ikke bra. Er nok en løfter som tar kvelden. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hadde også dette problemet. Når jeg kjøpte min så hørte jeg ingenting, men etter en stund så begynte den å tikke. Det viste seg å være de hydrauliske ventilløfterene, det var vist en svakhet på 2,5 10v. Kjøpte nye som var forbedret og sto 1 kveld og byttet disse og nå er all tikking borte. Det var mye jobb, men det finns ikke noe mere irriterende en å høre på en slik tikking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg