Smyegel Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Hey skal snart bytte regreim på min Honda civic på 200k... Så lurte jeg bare på vor mye arbeid dette er og gjøre selv ??? Noen som har link til guide på nett eller har noen erfaringer selv ??? På forhand takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonAn Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Bumper litt for deg :P Dette trenger jeg også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 http://www.club-honda.org gir dere nok mer info ;) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Dette er ikke noe hokkus pokkus. Men du bør få deg servicemanualen og følge den. Ligger gratis for nedlasting på nettet. Ikke betal noe som helst for å laste dem ned, noe sted (klubber, ebay, etc) Den enkle måten er du ny i gamet: 1. Skru løs deksel for å få tilgang. 2. Del den gamle reimen i midten på tvers. Da står tannhjulene i rett posisjon mens du kan tre innpå den nye. 3. Riv av halve delen av den gamle reimen. 3. Tre innpå den nye reimen. 4. Kutt vekk den gamle. NB! Sjekk spesielt at strammeren (hjul) ikke er utslitt. Er den slarkete, bør den byttes. Den bør egentlig byttes ved etthvert reg. reim bytte. Vips, så har du en idiotsikker montert reg. reim :-) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Det viktigste er å være nøyaktig, ha god tid og gjerne et varmt sted å stå på. Jeg bytta på corollaen, da brukte jeg 4 timer og hadde aldri gjort det før. Full klaff på første forsøk. En haynes-bok kommer godt med uansett, det brukte ihvertfall jeg. Mange gode tips til hvor mye som må demonteres osv. Det er uansett mye lettere å bytte når reima ikke har ryki, for da slipper du å stille inn alt sammen Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg