Yazfat Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Har problemer med en Vectra b med automatkasse. Så fort jeg setter den i drive, kommer det et kraftig rykk i bilen og det kommer varsel i kjørecomputeren at det er problemer med automatlådan. Begynner da å kjøre, men bilen står da i 4gir. Det vil si at den vil ikke veksle mellom gira. Må da gire manuelt, kjører noen km, stopper motoren. Starter igjen og automatkassa er som den skal. Olje er på merket på pinnen. Har ikke byttet olje på kassa, da jeg har hørt at det ikke er noe man gjør, kun etterfylle. Problemet oppstår ved kald motor/girkasse Noen som kan ha et tips til meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aicer Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Jeg har samme problem, til tider spesielt når det er litt kaldt i luften så får kjenner jeg et rykk og "automatic gearbox" eller noe (helt riktig, displayet mitt er som mange andres feil på) jeg må sløkke bilen og starte igjen og alt fungerer som normalt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aicer Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aicer Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Kan komme med diagnosen min. Det skyldes en ødelagt girvelger. Denne koster ca 3500... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Og det er bare tull at oljen ikke skal byttes. Det skal den, sammen med filter og evt magneter i bunnpanna på girkassa skal renskes. Gjør ofte underverker bare det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yazfat Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Kan komme med diagnosen min. Det skyldes en ødelagt girvelger. Denne koster ca 3500... Hmm, det er vel verd forsøket å få tak i en "ny" spak fra en hogger eller no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg