Monthy Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 hei, i det siste så er antispinnlyset konstant på og lar seg ikke slå av. det kom helt plutselig ut av ingenting. vet noen av dere hva som er feilen? er det lett å fikse eller må den sendes inn på verksted? det går fint å kjøre men tenkte at det er litt greit nå når vinteren nærmer seg at det fungerer. takk for hjelpen :) Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomDelonge Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 hei, i det siste så er antispinnlyset konstant på og lar seg ikke slå av. det kom helt plutselig ut av ingenting. vet noen av dere hva som er feilen? er det lett å fikse eller må den sendes inn på verksted? det går fint å kjøre men tenkte at det er litt greit nå når vinteren nærmer seg at det fungerer. takk for hjelpen :) Jeg har samme problem med "airbag lampen" som blinker konstant inne i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 er det bare en sikring som er gåen eller er det en hele boks som da må byttes? noen som vet? Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Fungerer ABS? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Jeg har samme problem med "airbag lampen" som blinker konstant inne i bilen.Hvis den blinker 4 blink-melomrom-4 blink så tar du av minuspolen, venter noen minutt så tar du av de gule kontaktene til beltestrammerene under setene. Spray disse med el rens, vent et kvarter og sett de sammen igjen. Case closed i 99 av 100 tilfeller Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Monthy: Grunnen til at antispinn lyset lyser hele tiden er nok mest sannsynlig grunnet dårlig kontakt mellom multiplugg og antispinn. Antispinnen finner du nede i venstre hjørne i motorrommet, der du fyller på spylervæske. Sjekk at multipluggen/kontakten som går til antispinnen der er skikkelig koblet til, eller at den ikke er eiret, skadet / ødelagt, evt. brudd i ledningen videre i ledningsnettet. Har prøvd å koble ledningen av, og da skjedde akuratt det du sier her. Lyset lyser i dashen, og jeg får ikke skrudd det av. Ordner seg når jeg plugger den i igjen og stopper/starter bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 tusen takk for gode råd/tips :) Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Monthy: Grunnen til at antispinn lyset lyser hele tiden er nok mest sannsynlig grunnet dårlig kontakt mellom multiplugg og antispinn. Antispinnen finner du nede i venstre hjørne i motorrommet, der du fyller på spylervæske. Sjekk at multipluggen/kontakten som går til antispinnen der er skikkelig koblet til, eller at den ikke er eiret, skadet / ødelagt, evt. brudd i ledningen videre i ledningsnettet. Har prøvd å koble ledningen av, og da skjedde akuratt det du sier her. Lyset lyser i dashen, og jeg får ikke skrudd det av. Ordner seg når jeg plugger den i igjen og stopper/starter bilen. er det den store runde pluggen med fire kontakter? i såfall har jeg nå renset pluggen og satt den tilbake. samme problemet enda. kan det være en sikring eller noe annet? ABS fungerer ikke. har skiftet kjølevæsketanken for et par uker siden og da oppsto problemet med antispinn også. kan det være noen sammenheng? Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Hvis verken ABS eller antispinn fungerer er en defekt hjulføler foran mitt tips Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 tror ikke det er så mange som fire kontakter? Men det er bare en plugg som går inn til antispinnen. Sikker på det var antispinnen du så på? Følg gasswieren så finner du den. Men er godt mulig det er som Mondeo sier, at det har noe med hjulføleren, men det har jeg ingen erfaring med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 kan jeg sjekke denne føleren på en måte eller må jeg bytte den ut? og hvor finner jeg denne? er det vanskelig å bytte? Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Føleren sitter mot en tannkranns innenfor hjulspindelen. Kan jo måle med et multimeter om du har utslag når du snurrer hjulet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg