Gå til innhold

blacked out 08

Ranger emnet


bILLIONAIRE

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte i dag min første Golf. En sort metallic 1.9TDI m/ fremhjulstrekk. Utrolig fin bil, men har tenkt til å gjennomføre et par tiltak med den;

 

-Chippe den til rundt 145hk og 300nm

-Senke den litt om mulig

-Bytte baklykter til R32 baklyktene

-Bytte felger.

 

Synes 'smooked-out' looket er utrolig fett, og trenger derfor litt hjelp/evt. meninger fra dere!

 

Det første jeg kunne tenkt meg å vite er om det er vansklig å bytte baklykter. Lurer også på hvordan det er med tåkelys, har tåkelys nede i fronten. Fant R32 baklykter både med og uten tåkelys, og de uten kostet mer? Er de i tillegg så mye mørkere enn de orginale lyktene på golf at det i det hele tatt er verdt bryet?

 

Det andre er Felger. jeg har tittet litt på De nye rs6 II felgene, men har alltid hatt et godt øye til rs4 felgene. Kunne godt tenkt meg noen innspill fra dere hvordan evt. rs4 felgene med titanium looken ville sett ut på min sorte Golf. Og hvor jeg i det hele tatt kunne fått kjøpt noe lignende.(burde jeg holde meg unna replica markedet?) skal ikke ha noe mer en 225/40/18, synes noe annet blir for stort, og dermed ikke noe pent på en liten golf.

 

Hadde også tenkt på å lakke VW logoen bak mattsort, og fjerne modell betegnelsene, feed back på dette??

 

Legger ved noen bilder av golfen også:) (sorry for mobil bilder, men eneste jeg fikk tid til!)

 

Tusen takk!

 

256003.jpeg

 

256002.jpeg

 

256001.jpeg

 

255999.jpeg

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en flott bil!

 

Baklyktene er veldig enkle å bytte. Du trenger en 13mm pipe og litt håndkraft så er jobben gjort på 10 min.

Brett til side teppet bak lykta, inni bagasjerommet, så kommer du til de to sorte plast mutterene som holder lyktene fast.

Ta ut stikket til ledningen og du sitter med lykta i hånda.

 

Kjenner ikke til Golfer uten tåkelys i baklyktene? Muligens du har sett på kun de ytre delene av lyktene og ikke de som er festa på selve luka? Rart om kun disse, var dyrere.

Uansett koster R32 baklyktene litt, og forskjellen er ikke så veldig stor at jeg ville starta med å bytte disse.

 

Jeg ville starta med å bruke pengene på noe som viste bedre igjen.

 

Replica felger er det ikke noe i veien for å velge. Men se etter italiensk produserte felger og ikke "made in kina" utgavene som er kjent for å tåle veldig lite og bli fort skjeve.

 

Ville også fjerna emblemene bak, er gjort på 5 min med litt fiske sen og noe til å fjerne limrestene med etterpå.

Kanskje også fjerne bakrute viskeren?

 

Første pri ville jeg hatt som senking og chip!

Får 150hk og 365nm med BSR chip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok, da venter jeg litt med baklyktene.

 

Hvordan foreslår du at jeg får vekk limet fra lakken uten å skade lakken?.

 

Er du sikker på at BSR chip gir 150hk? står at dette er på 110hk motoren til vw, trodde ikke det gikk noe særlig mer enn 140/145hk og 310nm eller noe. drar ut utrolig mye nm da! helt vilt.

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne limrestene enten ved å bruke en varme pistol og varme opp limrestene, for så å fjerne de ved å bruke finger neglene for å skrape med.

 

Eller man kan bruke sitrus spray og løsner opp restene. Må kanskje gjøres i flere omganger for å få det helt bort.

 

Ja er sikker på at BSR chip gir såpass mye. Forskjellen på motor blir som natt og dag!

 

PChart_x480y540_150_0.png

 

 

http://sv.bsr.se/products/t1179/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig imponerende, da vet jeg antagelig hva slags chip jeg skal ha! har sittet å tittet litt på senke sett fra KW, lønner det seg å velge et senke sett som er justerbart, eller burde jeg bare kjøpe nye fjærer? Det skal være stivt, men ikke for stivt heller, må være komfortabelt også- Komfortabelt stivt. Fant ut at jeg kanskje kan dra folie, eller m3 over VW logoen bak i steden for å lakke den sort, da er det muligheter for å fjærne det hvis man går lei.

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først kun fjører til min, 50mm H&R.

Syntes ikke det ble lavt nok så bytta så til coilovers (justerbart).

Valgte selv FK sitt med høyde og hardhets justering.

Veldig fornøyd med mitt, kjører på laveste og hardeste nivå.

Helt perfekt for meg.

Betalte 6000,- for dette settet

 

Vet ikke om foli vil bli så bra det heller, men kanskje det kan funke. Jeg ville heller prøvd meg med lakk og heller kjøpt meg et nytt håndtak hvis jeg ble lei.

Vil tippe folien vil fort bli slitt og falle av etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaok, jeg skal høre med noen folk i nærheten her som er veldig gode med chip. er redd for at det BSR chipet tar ut litt for mye, i forhold til motoren, så det sliter for mye..

 

Kunne du gitt meg link til det coilover kitet? det hørtes veldig fint ut, har ikke lyst til å senke min noe særlig mer enn 40mm. synes ikke det blir pent om den er senket for mye! dessuten skal jeg ha 18" og det skal være kjørbart, både om sommeren og om vinteren..

 

Vet du forresten hvor jeg får kjøpt VW emblemet som er på bakluken? jeg lurte på om jeg skulle kjøpe det, så prøve å lakke det sort, i steden for å lakke det som allerede er på..

 

Tusen takk forresten!

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSR er nok de som vet hva de holder på med her, og motorene deres fungerer!

 

fkvw54.jpg

 

http://www.fk-automotive.de/websale7/FK-K%f6nigsport-coilover-suspension-fit-for.htm?Ctx=%7bver%2f7%2fver%7d%7bst%2f3eb%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2ffk%2dautomotive%2fs%7d%7bl%2fEnglish%2fl%7d%7bmi%2f2%2d2834%2fmi%7d%7bpi%2f1010401%2fpi%7d%7bpo%2f1%2fpo%7d%7bsf%2f%3cs2%3e%24%241%3c%2fs2%3e%3cs11%3eVW%3c%2fs11%3e%3cs12%3eGolf%205%20%28Typ%201K%29%3c%2fs12%3e%2fsf%7d%7bp1%2fd12ddcf5fb889cb5464d0c2947f56c69%2fp1%7d%7bmd5%2fe0c292fa33c3bfb2e4bed9e3cca10342%2fmd5%7d

 

Der er coilovers settet.

 

Jeg har 19" på min og det fungerer toppers. Coilovers betyr at der er justerbart hvis du ikke fikk det med deg. Dvs du kan heve bilen på vinteren, med vinterhjul. Og senke den til sommeren med sommerhjul.

 

Emblemet finner du hos din lokale møller butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ha noe mer en 225/40/18, synes noe annet blir for stort, og dermed ikke noe pent på en liten golf.

 

Funker fint med større enn 18" da, jeg kjører med 20" og Eibach Sportline understell. Passe stivt og kjørbart både sommer og vinter.

 

IMG_0472.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva blir tallene på dekket ditt da Polo Classic? Jeg synes 20" er for stort på en golf, men det er bare min mening.

 

Har tittet litt på mtm bimoto felger, titan farget, men finner ingen sider som er norske. Men går vel ann å bestille fra Siden deres også, bare lurte på om disse passer golfen.

 

Har bestemt meg for at jeg skal ha et coiloverkit som jeg justerer til ca. 35/40 mm- tror dette ville sett pent ut, hvor anbefaler dere at jeg bestiller dette fra?

 

Lurte også på i forbindelse med å fjærne modellbetegnelsene bak på golfen, etter jeg har varmet opp limet tilstrekkelig med en hårføner, og bruker fiske sen til å ta av bokstavene med, hva skal jeg da bruke til å få av limet fra bilen uten å skade lakken?

 

Tusen takk for svarene forresten! kjempe hyggelig! Må få legge til at jeg er 18 år og relativt uerfaren..

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 225/30-20 på 9x20 felger med ET 46

 

Ikke noe problem med sporing eller noe. Diameteren er ca 10mm større enn 225/40-18

 

Skal du ha coilovers vil du havne på den høyeste stillingen med så lite senk som du tenker på

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår