stud3315 Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hei. Jeg har en Audi 80 2.0E 1990 mod som egentlig har hatt en ulyd ved rattutslag helt siden jeg kjøpte den for 1 år siden, men nå har den forverret seg kraftig. Det er ikke alltid den kommer, men har den først kommet på en tur er den der hele tiden. Jeg har hørt at jeg bør sjekke servo olje nivået. Tror dere det er dette eller kan det være noe annet? Det er en hvinelyd som er temmelig konstant ved utslag. Er det noe spesielt man skal tenke på ved skifte av servo olje? Jeg er egentlig helt grønn når det gjelder det under panseret...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Høres egentlig ut som slitt servopumpe. Ville vel bytta den og olje så har du gode muligheter for at feilen blir rettet. For å tømme servosystemet skrur du eneklt av røra nede på tannstanga for så å vri rattet frem og tilbake til maks utslag ett par ganger (motor avslått!) olja skal renne mer eller mindre ut av rør og slanger av seg selv. Monter røra igjen, fyll olje (viktig med korrekt olje!) også svinger du maks utslag til hver side 10 ganger. Dette lufter systemet. Du må nok regne med noen ulyder mens du driver med dette. Det du også må huske på er at rett etter oppstat må du fylle olje, da starter pumpe å kjøre olje ut i systemet... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Kan vel også være servo reima som er slakk da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romhelten Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Første jeg ville sjekka var om det er nok servovæske. Fyll på med girolje fra nærmeste bensinstasjon =) Siter Audi A6, 2.4 1998 Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992 x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980 ”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forfang Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 ikke fyll atf-giroljæ. audi har ei speeees oljæ. den fuckæ audi særvo. ijaffall minn. bynnt å læk som f kort ti ætte oljebytte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Skal ikke ha girolje på servoen. Er en spessiell grønn Audi-servo-olje. IKKE bruke noe annet da det fører til, som en over her, lekkasjer og alt annet møkk. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Du kan vel egentli i første omgang sjekke om det er servoolje på tanken, trenger ikke fylle om det er fullt vett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg