Gå til innhold

Ny Opel Kadett!

Ranger emnet


Geiryzzz

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Kadett C 1975 mod. og har tenkt å hive nedi en Opel Vectra motor og trimme den, men da trenger jeg en ny bakaksling...noen forslag til hva slags aksling som passer bra med den motoren?

 

Også skal jeg ha turbo på den...er det noen forskjell på turbo fra biltype til biltype eller er det samme på alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke engang vet om det er forskjell på turboer tror jeg du bør lese litt før du begynner med noe sånt, for å være ærlig... ;) Grattis med bil da, men skal du ha vectra motor i, og få det godkjent trenger du forstilling fra en kadett c med 1.6 liter eller større motor, og det koster..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke engang vet om det er forskjell på turboer tror jeg du bør lese litt før du begynner med noe sånt, for å være ærlig... ;) Grattis med bil da, men skal du ha vectra motor i, og få det godkjent trenger du forstilling fra en kadett c med 1.6 liter eller større motor, og det koster..

 

kadetten min er akkurat oppegående med en 1.6L 40 HK motor som var i fra starten av...viss dere har noen bedre motor for kadett C så vær så snill og si ifra da vel =)) jeg vil jo egentlig bare ha mest mulig kjørbar ytelse og glede av bilen men samtidig så skal jeg vere med i drag race som amcar klubben i Ørsta, nabobygda, arrangerer hvert år så det hadde vert fint =))

 

og Einart... :P den er spygrønn med litt rust på...syns du jeg burde skifte farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe alle har spygrønn farge:P min var det orginalt og:P ja jeg ville ha bytta farge vist du skal til å pusse og ta vekk rust..og så slepper du at folk spyr på gata når du kjører for bi dem:P men sefløgeli er det litt stili og med gammel god orginal lakk...er det 1.6L du har?? med 40hk? og jeg har en 1.2S med 60hk? hmmm..trur det er litt mer hest i 1600kadetten da..:P

 

og vist det er en 1600 du har så har eg hørt at en omega motor eller ka det var sku passe rett på girkassa osv til 1600kadetten.. si i fra vist du kræsjer eller skal selge kadetten og så kan eg få kjøpe understellet/bilen hehe :)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 1.6L 1200 kbm :P maks fart akkurat nå er 80 KM/timen...det er iaf det høgste jeg har klart i tunellen til nå =))

 

hmmmm...og eg har max turd 140km/t med min 1.2 hehe.. og

6,5000rpm på 3 gir:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår