Gå til innhold

90 000 Service på Avensis 03

Ranger emnet


supersten

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumbrukere

 

Har nå kjørt 85 000 KM og det begynner å nærme seg 90 000 service. Etter å ha kontaktet Snap drive og Toyota Merkeverksted i Stavanger har jeg fått innhentet diverse tilbud. Og det jeg har fått er rett og slett hårreisende!!

 

Toyota Stavanger gav meg tilbud på 17 000 kr og Snap drive gav meg tilbud på 15 000 kr. Grunnen til dette var at 90' servicen er ganske omfattende sier de. Alt skal byttes av filter og væsker og vannpumpe og register reim. Det verste er at de ikke har sett bilen ennå.

 

Det er ikke noe galt med bilen min, så derfor lurer jeg på om andre brukere av dette forum har fått samme priser?

 

Hvis det er slik så har jeg etter min mening 2 alternativer,

 

1. drite i service og kun ta EU godkjenning (noe som sikkert vil ha konsekvenser for salgsverdien på bilen)

 

2. Dra ut av landet og ta en service der (Danmark eller tyskland)

 

Hvis jeg kunne fått noen tilbakemeldinger om hva dere andre hadde gjort så hadde det vært meget behjelpelig.

Om noen har et utenlands verksted som de anbefaler så ikke nøl med å "poste" det under.

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 03 avensis som jeg tok 90 000 sevice på for litt siden kostet 4900kr på autorisert toyota verksted.

03 modellen (ivertfall min) har ikke registerreim men registerkjede og den varer som regel ut bilens levetid, så reima kan du se bort i fra! Hørte heller ingenting om vannpumpa!

De skiftet:

bremsevæske,olje/filter,kjøleveske,luftfilter,aircondiction filter og spyleveske.

dette kostet ca 1100 kr pluss 3 timer jobb 2760 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Om du har registerreim og ikke kjede bør dette byttes hvert 5.år, grunnen til at de sikkert har tatt med vannpumpa er nok fordi når du først har av reima er det lett som en lek å bytte vannpumpa samtidig, for den kan jo ryke før de neste 5 årene er gått.

Men vannpumpa kan du fint velge bort om du vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

2003 modellen har kjede (tror jeg) og trengs ikke byttes.

Uansett anbefaler jeg heller å ta den servicen i sverige. Deler og ikke minst arbeid er mye billigere! Selv tok jeg 120000 service, en noe mindre service, kostet 6400,- er tillands.. og 4500 i Sverige i SEK.

 

Dog skal det sies at Toyota verksteder her i norge ER dyktige og ikke minst service minded, og jeg tviler sterkt på at de bytter ting du ikke trenger å bytte. (uansett - kan du be de ta kontakt med deg når de har sett på bilen! og si at du da avgjør pr telefon om de skal fikse det eller ikke)

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...
2003 modellen har kjede (tror jeg) og trengs ikke byttes.

Uansett anbefaler jeg heller å ta den servicen i sverige. Deler og ikke minst arbeid er mye billigere! Selv tok jeg 120000 service, en noe mindre service, kostet 6400,- er tillands.. og 4500 i Sverige i SEK.

 

Dog skal det sies at Toyota verksteder her i norge ER dyktige og ikke minst service minded, og jeg tviler sterkt på at de bytter ting du ikke trenger å bytte. (uansett - kan du be de ta kontakt med deg når de har sett på bilen! og si at du da avgjør pr telefon om de skal fikse det eller ikke)

 

/ Stig Henning

 

Hei, Jeg skal ta 120000 service nå på 04 modell diesel. Hvor i Severige vil du anbefale å gjøre dette? Setter stor pris på rask svar

 

Stan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Avensiser med 1CD-FTV diesel motor, frem til facelift (den med blinklys i speila), har reg reim.

Dersom du ikke bytter reima er det stor sannsynlighet for at den vil ryke eller hoppe på tennene.

Da vil stemplene slå i ventilene, og toppen vil mest sannsynlig knekke i opplagringa til kamakslingen.

Dette har jeg sett, og da snakker vi reparasjoner i overkant av 60 000.

 

Tatt i betraktning at det er hvert femte år du får denne kostnaden, og med tanke på hvor lite/ingenting stort sett går galt med de bilene i mellomtiden så er det egentlig ikke særlig dyrt.

Legg sammen driftsutgiftene du vil ha på den bilen over fem år og ta i betrakning videresalgsprisen, sammenlign det med hvilen som helst bil i samme klasse, jeg er sikker på avensis komer best utav det.

 

17 000 er mye, men du kan trekke av det og mer den dagen du skal selge bilen dersom du ikke gjør det.

Spørsmålet er bare om du vil la bilen forfalle og tape enda mer penger, eventuelt få flere feil pga mangel på vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår