Hansien Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Utrolig vanskelig å lage trådnavn til dette. Og håper jeg valgte riktig del av forumet. Saken er at jeg nå i vær/tidlig sommer byttet noen fine stålfelger med mye dekk mot noen helt okei alufelger med dårlig dekk. har 3 vitner på dette (4 med han jeg byttet med) Nå har den personen jeg byttet med solgt, nå i nyere tid, bilen de satt på, og nyeier driver å maser stadig på at jeg skal gi han de felgene PGA at dem er hans. Også påstår han att gamleeier har lovd han dem. Noe som i følge sistnevnte er bullskit Jeg vet at skulle han ha blitt lovd de alufelgene så er det gamleeiers plikt å skaffe det. Men dette påstår ikke nyeier, og driver å maser støtt og stadig etter dem. Har sagt at han enten kan dra til helvette og heller kreve dem av gamleeier eller gå rettens vei og se hvor langt han kommer. Jeg vet at jeg har alt på min side, har alt spurt 1 av dem som så på handelen og han ville gjerne vitne mot nyeeier. Så jeg lurer på, noen her som har hatt en lignendes sak som vil komme med informasjon på hvordan dere fikk motparten til å slutte å mase. Vurderer også på å være den som går til sak, men vil retten gjøre noe med en sånn "fille" sak, eller kan det hende at retten faktisk vil gjøre noe med dette? PS: Folk som hinter til at jeg burde dra frem balltreet/bruke noe makt, så kan jeg fortelle dere at det skjer ikke. PSS: Han har også truet med å stjele dem om han ser dem på en av bila mine. /Hans G. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Hvis han har truet ang stjeling. Så er vel ikke det lov?:) Og det er bare å få det i rettens gang hvis alt det du sier stemmer:) Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Ikke bekymre deg. La ham gjerne stjele dem, da vet du jo hvor du finner dem etterpaa, saa da kan du bare ta med politiet dit og hente dem tilbake, mens han faar en hyggelig prat med lovens lange arm. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Du har rettmessig byttet bort 1 par med felger, mot 1 annet. Dette var en handel mellom deg og tidligere eier av bilen. Det vil si at nye eier ikke har noe han skulle ha sagt om de felgene, de er dine. Om han har truet med å stjele de, så bør det komme opp i en eventuelt rettssak/megling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Takker for svar. Da jeg ga han nr til lensmannkontoret her lokalt og ba han om å anmelde meg for å ikke utlevere "hans eiendeler" ble tonen helt annen. plutselig lekte fyren kompis og nevnte ikke noe mer om felga... case closed! hihihi Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg