Gå til innhold

Sort enke (edderkopper) innføres via bil og reservedelsimport

Ranger emnet


henne

Anbefalte innlegg

Huffda, ekle saker. Er det noe jeg hater, så er det krypdyr, spesielt edderkopper! Har likevel liten tro på at de overlever det nord-norske klimaet, siden de liker det varmt. :D

 

Edderkopper og krypdyr er vel strengt tatt to helt forskjellige grupper med dyr. De vil nok ikke klare å eteblere seg utendørs her til lands, men innendørs vil de ikke ha noen problemer med å overleve så lenge det finnes mat tilgjengelig.

 

Det er som regel de minste edderkoppene som er giftigst. De største er mer eller mindre harmløse. Etter min mening er det nettopp størrelsen på den lille tingen der du la ut bilde av som skremmer meg.

 

Phoneutria nigriventer er det vel offiesielt som er den giftigste edderkoppen, vil ikke kalle den liten. Benspenn opp mot 15cm. Også Atrax/Hadronyche artene fra Australia kan oppnå forholdsvis store beinspenn. Alle disse artene er giftigere enn sorte enke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper og krypdyr er vel strengt tatt to helt forskjellige grupper med dyr. De vil nok ikke klare å eteblere seg utendørs her til lands, men innendørs vil de ikke ha noen problemer med å overleve så lenge det finnes mat tilgjengelig.

Så lenge de holder seg unna meg med alskens fiffige giftstoffer, så er jeg fornøyd, uansett artsnavn og opprinnelse. :op:

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper og krypdyr er vel strengt tatt to helt forskjellige grupper med dyr. De vil nok ikke klare å eteblere seg utendørs her til lands, men innendørs vil de ikke ha noen problemer med å overleve så lenge det finnes mat tilgjengelig.

 

 

 

Phoneutria nigriventer er det vel offiesielt som er den giftigste edderkoppen, vil ikke kalle den liten. Benspenn opp mot 15cm. Også Atrax/Hadronyche artene fra Australia kan oppnå forholdsvis store beinspenn. Alle disse artene er giftigere enn sorte enke.

 

Hmmm, kjører du en Buick kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med mangfold! Bare å slippe de inn, lage små mottak til de der de kan vokse, og skaffe de mat, så de kan formere seg. At det går med noen nordmenn får vi bare leve med!

 

Neei, du tenker på asylsøkere du? Utlendinger som kommer hit for å skyte, drive falafel og kebabsjappe på hjørnet, og kjøre BMW og leve på trygd!

 

To helt forsjellige ting :P

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår