Turboed1 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Nå har jeg hørt om en turbo som har kveldet i regn... En jeg kjenner kjørte uten luftfilter på en bil med turboen montert lavt i regn (slangen fra filteret hadde løsna), og traff en voksen dam i god fart. Visste ikke at en turbo kan hydro-locke, men det kan den tydeligvis hvis det kommer inn nok.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Igjen er du dum som et brød!Om bilen din får vann inn i turboen når det regner, ville jeg startet med å leite frem problemet der og fiksa det fort som faen! En annen sak er at OM du skulle få vann inn igjennom filteret ditt, så kommer dette inn til impellerne i form av "spray" og ikke en hel dråpe! jeg skrev så fint det at det kom inn i "partikkel form", beklager hvis ikke det var godt nokk forklart for deg, men det er nokk det samme som det du mener "spray" betyr.. by the way. hvordan skal jeg hindre at det kommer vann inn i en turbo? da må du svare, du som vet det, DRFT-R.. så lenge en bil kjører ute og får luft mens det regner, så vil du få vann gjennom motoren hvis du feks. har en bil foran deg, som det driver vann etter! det er nesten umulig å unngå at det går vann i turboen, og du sier at en eneste dråpe ødelegger dem... og bilen min har ikke en eneste form for noe problem, anna enn høg dekkslitasje foran, da den er fremhjulstrekk m/turbo og for mye moment.. har du powerfilter i din bil, DRFT-R? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Nå har jeg hørt om en turbo som har kveldet i regn... En jeg kjenner kjørte uten luftfilter på en bil med turboen montert lavt i regn (slangen fra filteret hadde løsna), og traff en voksen dam i god fart. Visste ikke at en turbo kan hydro-locke, men det kan den tydeligvis hvis det kommer inn nok.. det skal nokk godt gjøres da:) uheldig med slangen, ellers så hadde det nokk gått bedre:) men uansett.. skal være forsiktig med å kjøre fort inn i en stor dam, ved mindre en ikke bryr seg om bilen, det er mye rart som kan skje da vettu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 jaja, folkens! no begynner det;) har fått tak i en Charade 1,0 turbodiesel føner;) mottar den på lørdag:):) Med gasser ETTER turbo, vil den kanskje da bli vanskeligere å starte enn hvis eg har den FØR ? er litt skeptisk til å montere bensinpumpe og greier på den, da jeg må ha trykkammer rundt gasser, bensinregulator og greier.. noen som vet om noen billige og O.K bensinpumper, som kan levere lite nokk til en 200ccm ? :P dessuten, lurte på noe ang. der med wire'n som løfter stempelet i gassern, vil ikke trykket kunne "slippe ut" sammen med den? er jo på ingen måte helt tett inni der.. eller? noen som har forslag? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Med gasser ETTER turbo, vil den kanskje da bli vanskeligere å starte enn hvis eg har den FØR ? Trykkforgasser er ikke vanskeligere å starte enn vanlig. 0 trykk i systemet på tomgang... er litt skeptisk til å montere bensinpumpe og greier på den, da jeg må ha trykkammer rundt gasser, bensinregulator og greier.. noen som vet om noen billige og O.K bensinpumper, som kan levere lite nokk til en 200ccm ? :P Kan bruke en 044 eller hvasomhelst.. pumpa skal ikke "levere lite nok", det er jo det du har regulatoren til. Pumpa leverer, regulatoren tar ut 2 psi bensintrykk til gasseren, og overskuddet tuppes tilbake i tanken. Hva pokker skal du med boks rundt hele gasseren? Lag bare en boks med litt størrelse på som du bolter der luftfilteret normalt sitter,med et par stag fram så den ikke popper av under trykk, og så kobler du en slange fra nevnte boks inn der utluftinga til flottørkammeret på forgasseren er. Da vet ikke gasseren at du overlader. Sorted. dessuten, lurte på noe ang. der med wire'n som løfter stempelet i gassern, vil ikke trykket kunne "slippe ut" sammen med den? er jo på ingen måte helt tett inni der.. eller? noen som har forslag? =)Jo,og det er jo stokke umulig å justere den under gange med en boks rundt...åpner du den endrer luftmengden seg, og derved også tomgangsjusteringa. Absolutt 0, nada, zero, niks, zilch fordeler med en sånn boks som jeg kan se, bare bakdeler og overkompliseringer. Edit: koble bensinpumpa på egen bryter... sånn at du kan starte før du skrur den på, og omvendt. Lett å drukne pluggene hvis pumpa går hele tida, siden flottøren går "borderline" lekkasjer.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Trykkforgasser er ikke vanskeligere å starte enn vanlig. 0 trykk i systemet på tomgang... Kan bruke en 044 eller hvasomhelst.. pumpa skal ikke "levere lite nok", det er jo det du har regulatoren til. Pumpa leverer, regulatoren tar ut 2 psi bensintrykk til gasseren, og overskuddet tuppes tilbake i tanken. Hva pokker skal du med boks rundt hele gasseren? Lag bare en boks med litt størrelse på som du bolter der luftfilteret normalt sitter,med et par stag fram så den ikke popper av under trykk, og så kobler du en slange fra nevnte boks inn der utluftinga til flottørkammeret på forgasseren er. Da vet ikke gasseren at du overlader. Sorted. Jo,og det er jo stokke umulig å justere den under gange med en boks rundt...åpner du den endrer luftmengden seg, og derved også tomgangsjusteringa. Absolutt 0, nada, zero, niks, zilch fordeler med en sånn boks som jeg kan se, bare bakdeler og overkompliseringer. Edit: koble bensinpumpa på egen bryter... sånn at du kan starte før du skrur den på, og omvendt. Lett å drukne pluggene hvis pumpa går hele tida, siden flottøren går "borderline" lekkasjer.. Meget hjelpsomt svar, turboed1! Takker og bukker, det der høres ut som løsningen!! skal se om eg har en pumpe liggandes ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvordan går det med dette prosjektet da? :D Noen oppdateringer? :D Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Hvordan går det med dette prosjektet da? :D Noen oppdateringer? :D oppdateringer skal eg se om eg får til på Tirsdag i uken, var ute på onsdag i forrige, meen fikk litt tekniske problemer, men dei er fiksa nå, så alt er klart til å finne ut omd er vil funke iløpet av tirsdagen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Da var jeg og en kamerat ute og så på greiene tidligere i dag, og JA, den skal på.. har tatt div. mål, så iløpet av de nærmeste dagene skal det sveises "manifold" og eksos.. vi får se hvordan det går, har ikke største troen på at det kommer til å ta ut som ein vårkåt høne på jakt etter frø, men på skal den enten det gir effekt eller ei:) fungerer det ikke, så selges turboen umiddelbart videre til andre med luring-prosjekter ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 herlihet...kedde går i her dåe.. skaff heller en mc motor og sett inni. 115hk på 600ccm. Trenger ikke turbo da, men nyrebelte og tape til å holde deg fast. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 herlihet...kedde går i her dåe.. skaff heller en mc motor og sett inni. 115hk på 600ccm. Trenger ikke turbo da, men nyrebelte og tape til å holde deg fast. hadde vært noe det og :) men måtte sjølsagt hatt turbo der og da;) og ja, Tape!:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.