Mr_Jelsa Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Hei, som tittelen sier lurer jeg på om det er mulig å fjerne overdrive delen som gjør at girkassen tåler rundt 50 hk mindre.. Overdrive delen gir etter.. Har hørt at girkassen er den samme som m45, og den tåler 220-250, mens m46 tåler 200 pga overdrivedelen... Noen som har noe peiling? Noen som forresten vet hvor mye m47 kassen fra min 89' 240 tåler? noen sier 200 hk og andre sier 170.... Takker for alle innlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Det går ikke å fjerne den, utgående aksel er ca 30cm lang. Må nok bytte hele kassa. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 En m45 kasse er jo ikke akkurat dyr da... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 jeg har 2 stk overdrive deler liggende hvis du er intressert. på kassene mine er det gira som har gitt seg ikke od'n, så jeg har tatt vare på de når jeg har hivd kassene. send PM hvis du er intressert. begge er i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Går ann i shimse opp oljetrykket i overdrive'n da.. Henger med litt mere. Men uansett så pajjer kassene siden huset gir seg og akslene kun er opplagra i hver ende. Den kassa som tåler mest er M45. M47 tåler mindre enn M46 etter min erfaring. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg