Gå til innhold

Mr_Jelsa

Bruker
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mr_Jelsa

  • Bursdag 07/09/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Jelsa

Mr_Jelsa's Achievements

  1. Heisann Jeg har en 850 GLT som har gått 360 000 km med motor som har gått rett over 200 000. Når jeg starter bilen hender det at starteren ikke vil vri rundt motoren. Etter som jeg har byttet girkasse kontrollerte jeg at tannkransen på svinghjulet såg hel og fin ut, og jeg har prøvt å bytte starter fra en annen bil da jeg mistenkte rullefrikoblingen i starteren. I begynnelsen etter at jeg byttet starteren oppførte den seg fint, men nå nylig var det en situasjon der den ikke startet på første, og når den først har begynt å "glippe" er den ikke så god å få til å ta igjen, selv om jeg venter til den har stoppet helt å snurre. Jeg må da trokke litt på gassen mens jeg skinner, for motoren blir bare turnet en, kanskje to runder rundt. Bilen hadde stått et halvt år før jeg kjøpte den, og den har stått ca et halvt år etter jeg fikk den da jeg fikk en ødelagt girkasse fra høgger'n og måtte bytte enda en gang. Kan ikke akkurat kjøre og ikke stole på starteren. Håper noen har noen gode meninger om hva dette kan skyldes. Starteren går ikke unormalt tregt rundt. Takker for alle svar ;)
  2. Hei, jeg har vert uheldig å knekt et feste på girkassen min. Bilen er en Volvo 850 GLT 1995 med 5 trinns manuell. Festet som er knekt er tappen på girkassen som festes i det bakerste motorfestet. Grunnen til at det knakk var da forrige eier byttet motor og brukte en for kort bolt på det festet. Girkassen er antakelig vis ikke byttet da det ble byttet motor, så den er nok gått like langt som bilen, altså 360 000km. Det er nok en grei jobb å fikse for dem som har tilgang på sveiseapparat som kan sveise aluminium, noe jeg ikke har. Er villig til å selge den for en billig penge. Viss noen har en 5-trinns M56 girkasse helst nær Rogaland er jeg interessert. Jeg er også på utkikk etter ratt, starter, hanskerom og høytalergriller til dørene bak som passer til delskinn interiør. Takker for alle henvendelser. Ådne
  3. Hei, har en 1995 850 GLT som snart skal på EU, og dermed må håndbrekket fikses. Jeg har montert nye bremsesko da jeg trodde det ville gjøre saken bedre, men enda får jeg liksom ikke dratt til brekket. Strammeren bak hendelen er skrudd helt inn, og bandene er helt ute til skiva slik at hjulet akkurat går rundt. Alikevell blir ikke brekket stramt når jeg drar det til. Det begynner å stramme helt øverst når jeg drar opp spaken, så det virker som om vaieren er for lang. Noen som har vert borti dette og funnet ut en god løsning? Er det noen andre justeringsmuligheter enn torx skruen du kommer til fra armlenet på midtkonsollen eller er vaierene faste. Med nye band burde vell egentlig vaierene være stramme når strammeren på brekket nesten er helt ute. Takker for alle innlegg
  4. så merke er på selve tannhjulet som registerreima skal på?
  5. Hei. Har ett lite problem med en b21A. Skulle bytte reg-reim, men når jeg skulle sette reima på veiva så jeg at det var mange merker på hjulet utenpå tannhjulet på veiva. Er det der merke er, eller ser du ikke merke før du har tatt av reimhjulet? Takker for alle svar
  6. Flott med mange innlegg.. Prøvde å måle tidligere, men da ble det ingenting utslag.. Får prøve å koble ut hengerlys, og sjekke bak cdspiller.. Mulig det er litt dårlig kontakt i støpselet til baklyktene også, men får se når jeg får lyktene jeg har bestillt ;-)
  7. hmm... må nok være en løs ledning eller noe sånt inne i instrumentpanelet.. Jeg må liksom få det til å fungere viss jeg skal få den igjennom eu-kontrollen fordi parklysa er en 2'er feil. Nå virker visst ikke kjørelys heller, men vet noen hvordan jeg kan måle om det er strøm til støpselet du setter i bak i lyktene?
  8. Hei, jeg har en 89 mod 240 som har vert på eu-kontroll, og der ble det noen feil. Blant annet så fungerte ikke parklysa. Jeg fant ut at det heller ikke var lys i instrumentpanelet, og sjekka dermed sikringene. De to nederste sikringene var røket. Den ene går til park lys venstre og skiltlys mens den nederste går til parkløys høyre og instrumentlys. Kobla ut baklyktene, og da trodde jeg at jeg hadde funnet feilen, fordi da fungerte det ei stund. Etter 2 dager røyk den nederste igjen. Etter det prøvde jeg å koble ut det høyre lyset framme, men det fungerte heller ikke. Noen som vet hvor feilen kan ligge? Jeg har ikke vert inne i instrumentpanelet å skrudd, så det burde ikke være noe feil der, og desutten så fungerte lysa i instrumentpanelet når sikringen ikke røyk. Må liksom få dette fiksa til 1. juli da den skal inn på etterkontroll :S Takker veldig veldig mye for alle svar :)
  9. Det som er ekstra kult, er at du får bra med strøm i deg når du prøver å sette i nye sikringer, og de også ryker :) Går begge de to nederste sikringnene til det samme? Det er altså begge de nederste som ryker...
  10. men er det bare parklysa i tillegg, eller går det til alt lys?
  11. Går de to sikringene til alle lysa? kan det være kortsluttning i baklyktene for eksempel? Lekker vann inn i baklyktene tror jeg..
  12. spilleren virker som bare det... Det er det som er litt merkelig.. Ingen som har noe oppsett som viser hva alle sikringene går til?
  13. Hei folkens. Det har dukket opp ett lite problem på gobilen min. De to nederste sikringene ryker. Jeg vet at de går til lyset i instrumentpanelet, men hvilke andre ting går de til? Kan det være kortsluttning i ledningene med cd-spilleren eller noe sånt? Det begynte etter jeg drev å bytta cd-spiller, men det kan jo være noe annet også. Har også ett lite problem med den elektriske antenna. Vet ikke helt hvordan jeg skal koble de to ledningene som kommer fra knappen. De går via spilleren, men hvilke ledninger som skal hvor er ikke godt å si. Vet ikke om det er samme farge på deres ledninger, men det som hadde vært best av alt var viss noen hadde noe bilder eller noe sånt :) Takker for alle svar og innlegg..
  14. Hei, jeg lurer altså på hvilke farger som er til hva på de orginale ledningene til stereoen. Jeg tok av cd-spilleren i en fart da jeg skulle teste den i en annen bil, og da hadde jeg bare sukkerbiter mellom de orginale og cdspilleren... Nå har jeg lagt opp iso på cd-spilleren for der var det koblingskjema på spilleren. Fint viss dere vet hvilke farger på iso de orginale skal inn på også.. Jeg trenger å vite de som er utenom høyttalere, og hvor knappen der jeg kan overstyre den elektriske antenna skal inn..
  15. Men da har du vell tykkere toppakning eller ft-stempler?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår