Gå til innhold

Ny linse til Canon EOS 400D

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er for tiden i USA og tenkte da få kjöpt meg en til linse utover standardlinsen (18-55!?)

Er det noen som har tips om hvilken linse jeg skal pröve meg på?

 

Skal brukes til portrett evt en linse med litt zoom muligheter (dette er sikkert 2 forskjellige linser)

 

Som dere sikkert ser så er jeg "litt" grönn innen dette faget og er takksam for all hjelp jeg kan få her! :)

 

/M

 

Ps. Ligger tråden feil så kan kanskje admin flytte den til riktig adresse ;)

 

D.s

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er for tiden i USA og tenkte da få kjöpt meg en til linse utover standardlinsen (18-55!?)

Er det noen som har tips om hvilken linse jeg skal pröve meg på?

 

Skal brukes til portrett evt en linse med litt zoom muligheter (dette er sikkert 2 forskjellige linser)

 

Som dere sikkert ser så er jeg "litt" grönn innen dette faget og er takksam for all hjelp jeg kan få her! :)

 

/M

 

Ps. Ligger tråden feil så kan kanskje admin flytte den til riktig adresse ;)

 

D.s

 

Canon har blant annet 70-300 mm-linser. I Norge får du disse fra ca 2000 kroner til mangfoldige tusen. Jeg er veldig fornøyd med min, og den skal fungere bra til både portrett og zoom. Dersom du zoomer nevneverdig mye, bør du skaffe deg et stativ, men det vet du sikkert.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en Canon 70-200 f2.8 L IS. Denne får du billig der borte, og du kan selge den med fortjeneste her i landet.

 

 

Takker...men "billig" kan jeg vel ikke si at denne er da. 1699 dollar setter litt dype spor i reisebudsjett`n :D

 

Jeg tenkte meg en linse til maks 3000 Nok da dette kun er for morro...

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker...men "billig" kan jeg vel ikke si at denne er da. 1699 dollar setter litt dype spor i reisebudsjett`n :D

 

Jeg tenkte meg en linse til maks 3000 Nok da dette kun er for morro...

 

/M

 

WTF? 1699 dollar for en 70-200 mm? Enten har du sett feil, eller saa er den veldig dyr. Man skal vaere rimelig interessert og dyktig foer man bruker saa mye penger paa en linse.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? 1699 dollar for en 70-200 mm? Enten har du sett feil, eller saa er den veldig dyr. Man skal vaere rimelig interessert og dyktig foer man bruker saa mye penger paa en linse.

 

Objektivet er i den dyrere prisklassen, helt klart. Men man gir fremdeles bare halvparten av det den koster her i landet. Dessuten er vel objektiver noe av det som holder seg best i pris når det gjelder videresalg. Men når det er sagt, dette objektivet er et absolutt "must-have" hvis man er litt over middels intr. i foto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektivet er i den dyrere prisklassen, helt klart. Men man gir fremdeles bare halvparten av det den koster her i landet. Dessuten er vel objektiver noe av det som holder seg best i pris når det gjelder videresalg. Men når det er sagt, dette objektivet er et absolutt "must-have" hvis man er litt over middels intr. i foto ;)

 

 

Ja skjönner denne, men man må og ha en "over middels snill kjerring" hvis det skal aksepteres at hele feriekassa går til et objektiv ... derfor trenger jeg noe billigere :D

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tripod" kalles det vel som oftest.

 

EDIT: Så ikke at du fant ut. :p

 

Juristen, nå skjerper du deg og skriver "objektiv" i stedenfor "linse", ellers må jeg nevne deg i dyslektikermobbetråden!

 

Classic mistake... Beklager paa det sterkeste, det vil garantert aldri gjenta seg.:)

 

For oevrig er det en traad om skrivefeil og grammatikk, ikke en dyslektikermobbetraad.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår