TTomas Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Jeg dreiv å kobla på forsterkern og skulle skru opp den skrua der strømmen var kobla til, men og når jeg dreiv å skrudde gikk en annen av umbrakkonøklene nedi det stålet utapå forsterkern og da gnistra det som et h...... Jeg skrudde av kabeln ved sikringa sånn at det ikke var strøm gjennom den men alikavel gnistra det igjen... Kan det være strøm som var inni forsterkern? Er forsterkern ødelagt? :S Jorda var ikke kobla til, tenninga var av, men sikringa var jo på :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Ved all bilstereokobling skal du koble vekk strømmen! Det enkleste er å frakoble jordingen på batteriet. Du får koble til forsterkeren so ser du om den virker. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 hehe... pingle.... det pleier å gnistre litt når du kobler inne for første gang... fordi kondensatorene på "innside" er tomme og disse må laddes opp ;) om det er noe galt eller blit feil i ampen så vil sikringen rykke ;) og som todleif allrede nevner er det nok sikrest å koble av batteriet når du tilkobler utstyr. Ellers er veldig dumt å koblet til + på forsterkeren og signal kablen FØR jord... :deng siganl kablene skal kobles etter å ha prøvd at forsterkeren slår seg på og lyser alt ok, da slår du av og tilkobler siganlen og prøver igjen... sikreste måtte å gjøre det på :) om du har en pioneer spiller er mest sansynlig at du har fått støy... da ampen henter -av og til- jord så kondisen kan laddes opp gjennom signal kablene, og print bannene på siganlen er ikke bergnet til å tåle så store strøm styrker... uansett: vi får håpe at du var heldig.... men trøst deg med at du er ikke den første som gjør den tabben ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 hehe, jeg har drept en forstrker på den måten, fra nå av isolerer jeg verktøyet og kobler fra strømmen Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTomas Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 men jeg prøvde jo med strømmen kobla fra :S hvorfor gnistra det forde da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 kondensatoren på innsiden som laddet seg ut ved korslutning ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTomas Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 men er det noe som blir ødelagt av de gnistene som kom da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Trenger ikke nødvendigvis bli det nei. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTomas Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 håper ikke det.. :S Den forsterkern kosta meg 3000 og har ikke råd til ny.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTomas Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 alt vel med forsterkern. Den har ikke tatt noen skader av gnistringa. Måtte feste styrestrømmen litt bedre men nå funker den som bare det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg