Gå til innhold

Sierra som fusker (Hakker ved fullt gasspådrag)

Ranger emnet


Vigard

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en Sierra som plutselig har begynt å fuske. Hvis jeg gir full gass mens den står på tomgang hakker den et par sekunder før den kommer seg opp på turtall. Hvis jeg er litt forsiktig på gassen merker jeg ingenting. Det første som slo meg var luftfilteret, men har ikke noe spessielt peiling... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har en Sierra som plutselig har begynt å fuske. Hvis jeg gir full gass mens den står på tomgang hakker den et par sekunder før den kommer seg opp på turtall. Hvis jeg er litt forsiktig på gassen merker jeg ingenting. Det første som slo meg var luftfilteret, men har ikke noe spessielt peiling... Noen som vet?

 

vent til motoren er varm før du gir full gass;)

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å testa litt nå. Jeg merker ingenting når den er kald, men den bli verre og verre når den er varm. Var ikke så galt som det føltes igår, men den hakker liksom litt før den går opp på turtall hvis jeg trykker gassen i bånn.. Blir veldig glad hvis noen kan finne ut av dette for meg :)

 

Bilen har forresten stått ute en stund (Har ikke lappen enda) og det har regnet ganske kraftig her i sør i det siste om fukt kan være noe av problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å testa litt nå. Jeg merker ingenting når den er kald, men den bli verre og verre når den er varm. Var ikke så galt som det føltes igår, men den hakker liksom litt før den går opp på turtall hvis jeg trykker gassen i bånn.. Blir veldig glad hvis noen kan finne ut av dette for meg :)

 

Bilen har forresten stått ute en stund (Har ikke lappen enda) og det har regnet ganske kraftig her i sør i det siste om fukt kan være noe av problemet..

 

har du orginal filter eller ''sport'' filter?(luft)

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har en Sierra som plutselig har begynt å fuske. Hvis jeg gir full gass mens den står på tomgang hakker den et par sekunder før den kommer seg opp på turtall. Hvis jeg er litt forsiktig på gassen merker jeg ingenting. Det første som slo meg var luftfilteret, men har ikke noe spessielt peiling... Noen som vet?

 

Hvor gammel er øsa di Viggen? Forgasser eller innsprøytning?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nesten virke som om du har no problemer med bensintilførsla eller no fukt ett eller annet sted. Mulig tett bensinfilter også. Har hatt slike problemer med mange biler og det er typeisk forskjellig feil hver gang...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår