Gå til innhold

perso

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

perso's Achievements

  1. Ja, i følge Møller AS så er det gummiskivene på transakselen som har blitt for harde, og må skiftes. På min er det under belastning, uavhengig av hvor kald/nystartet motoren er, at lyden høres. Det er kanskje noe annet på din bil? Den har forverret seg noe i løpet av denne tiden, men er fortsatt "til å leve med". For å bytte disse, må eksosanlegg og lydisolering demonteres (priset til 18.000 kr på Møller-verksted...) Jeg har derfor ikke prioritert denne møkkajobben enda, venter til jeg får tid, eller må...
  2. Skjønner at dette ikke er noen veldig kjent problemstilling med Passat . Så langt jeg har forstått er mulige forklaringer motorfester, mellomaksling, bakre diff/Haldex. Er det noen som har erfaringer ang. motorfester? Det er vel også fester lenger opp på motor, enten til torpedovegg eller innerskjerm?
  3. Lyden kommer når den jobber tungt, blir borte når jeg girer ned f.eks til 5., eller 4., eller slipper opp gassen. Den er også hørbar i lavere fart/gir, men ikke så tydelig/høy som i 6.gir. Vaskelig å lokalisere lyden. Har lik dimensjon og samme merke dekk på alle hjul. Mellomaksling løper vel bare rundt uten belastning på vanlig motorvei? Bakre diff / Haldex også? Det er skiftet ojle på den innen intervaller, iflg servicehefte. Vanskelig å sjekke motorfester uten demontering pga all plastemballsje under... Bilen er kjøpt fra firma, og det er ikke opplyst om ulyder. Kommer til å ta kontakt med dem når jeg får mer forståelse om hva det er
  4. Husket litt feil ang turtall. Det er fra 2-3000 rpm (ellers hadde det vel gått litt fort i 6 gir...). Kan det rett og slett være at motor vibrerer pga for høyt gir i forhold til belastnig? Som sagt er jeg ikke kjent med denne motoren, men "rumlingen" er såpass markant at det virker som noe mer enn bare for høyt gir.
  5. Det skjer ved ca 3 - 4000 rpm når farten er over 100 / 110, og skal f.eks kjøre forbi uten å gire ned. Lyden varer helt til jeg slipper gasssen. Ubalanse i svinghjul er vel uavhengig av belastning? Uten belastning (gasspådrag med nedgiring, eller forsiktig fartsøkning), er det ingen lyd. Det synes som det er uavhenging om det er i 5 eller 6 gir
  6. Hei, har nettop anskaffet 2012 m/2,0 tdim, manuelt gir og 4M, merker en svak "rumlelyd" (ligner på lyden av mellomaksling med begynnende slakk i oppheng/ledd, eller når man kjører på rumlefelt på veien). Dette kommer når jeg f.eks ligger i 110 i 6. gir, og gir gass i oppåverbakkeL yden kan også komme i 5 gir, lyden kommer når motor belastes i høygir. Mellomakslingen her er jo en transaksling med gummiskiver i hver ende, og går uten belastning når alle hjul har lik hastighet. Har kjent på mell.askling, og oppheng og endeskiver i gummi virker tighte og fine. Kan det være dårlige motorfester? Noen forslag
  7. Gearkasse (japansk), sitter i mange Opel modeller, Saab 95, Fiat, Alfa Romeo, Cadilac, b.l. Det jeg lurer på om noen vet om diffrensialen / diffrensialoljen er integrert i gearkassa (med automatolje), eller om den har "egen" gearolje. Og hvor er ev. påfylling/nivå plugg?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår