Camarogeddon Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Jeg har akkurat handla en 100 Q avant, som viser seg å være veldig hel både kaross og drivverksmessig, og jeg har lyst til at den skal fortsette å være like hel. I den sammenheng er noe av det første på programmet å sørge for at det som kan byttes av vesker er bytta og riktig type. Motor er 2,3. Quattro. motorolje og olje til bakdiffen gikk greit, men jeg sliter med å finne riktig olje til girkassa. Såvidt jeg har klart å finne ut, (det står både i orginalmanualen, og i verkstedmanualen jeg har) så skal denne kassa ha en G50 75W - 90 olje. og denne har jeg ikke funnet ennå. I følge karen bak disken i delesjappa så må jeg til VAG forhandleren for å skaffe denne oljen, stemmer dette? eller er det kommet en ny spec på oljen som har erstattet denne typen? - takker for alle innspill -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hei du! Castrol har en olje som heter TAF-X som skal være med SAE standarden til VW, den kan jeg anbefale. Var vekk fra markedet en liten stund inntil jeg nylig så den igjen hos Mekonomen :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 aha. meget bra. Jeg får dette innom mekonomen senere i dag jeg da, og se om jeg finner. Takk for hintet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg