Hordaland Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 JEg var å prøvekjørte en Audi 80 1988 i går. Den gikk ikke skikkelig. Spesielt på tomgang og opp til 2000 omdr. Spesielt i oppstart. Den kan også være litt vrien å få start på. Også i fart om jeg gav bånngass så sank turtallet og det føltes ut som jeg kvalte den i bensin. Da jeg fant det rette trykk på gasspedalen gikk det bra. Jeg har ikke særlig god peiling på slikt, og heller ikke han som eier bilen i dag. Vi fikk høre at det kunne være lambdasonden. Det kunne også være fordelerlokket, eller coilen. Kan det være noe så enkelt som tenningsinnstilling eller noe? Bilen har stått iro i noen mnd, og dette var ikke noe problem før han satt bilen iro. Hva tenker dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hordaland Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Jeg fant ut at Biltema ikke selger lambdasonde til 1988 modellen. Er det noen som vet om Biltemas universal lambdasonde passer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Umulig å gi deg noe hjelp når du ikke oppgir mer data om motoren. Er det en forgassermotor (87-90 hk)? I såfall er det ikke lambdasensor på den. Den er litt tidlig til å være levert med Monojetronic (90 hk), men den har i alle fall lambdasonde. Det samme har KE-Jetronic (112-115 hk). Det beste du kan gjøre er å lese av motorkoden, den sier alt om motoren. Står øverst på blokka ca rett under tennplugg nr 3. Eks. på motorkode: *NE 035 875* Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 jeg kjøpte lambdasonde på biltema med 3 kabler til min audi 80 1992mod. men løste alle problemene mine..alt har funger siden...bare åpne opp panseret og se hvor mange ledninger du har på din, så kjøper du en lik på biltema.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg