hansi001 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 (endret) Hei! Da har jeg nettopp kjøpt meg førstegangsbil. En Volvo S40: 2001-modell Gullfarget Kjørt 72 000km 1.6 liter Komplett service-historikk (og litt ekstra faktisk =O) 15" alu felger på sommer Betalte 85 000kr for den!!! Bilen har hatt en eier (eldre dame), er 100% orginal og 100% strøken. Lyst interiør :pimp Legger ved noen bilder: Min lille medhjelper ble med på dette bildet, men intereøret er 100% strøkent. Baksetet er så godt som aldrig brukt Så langt har jeg tenkt å gjøre noen småting på bilen: [-] sota sideindikator-glass [*] xc-grill [*] solgardin til bakruta [*] bort med orange lyspærer [-] krom-speil? [-] krom-dørhåndtak? [*] mere soting av vinduer [*] Xenon [-] 17" eller 18" felger [*] anlegg Jeg kommer til å starte med lyspærer, sideindikatorer og solgardin. Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette? Jeg har vurdert biltema solgardinen til 79kr men den har litt andre dimensjoner så den må evt. kuttes til. Noen som har noen tips om antenna? motorisert, ikke-motorisert, hai-finne? Hvor er den billigste og beste plassen for å skaffe xc-grill? Alle tips og kommentarer mottas med stort takk :peace: Endret August 11, 2009 av hansi001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
king_pedersen Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hei, strøken bil ja, grattis:) eneste er personlig så liker jeg ikke den fargen ;p uansett så synes jeg du skal lakkere plastlistene og håndtakene i bilens farge, ser mye mer smooth ut da:) gå inn på http://www.scstyling.com, der finner du masse fett til Volvo S40:) Siter Mvh Thomas Pedersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 takk for tipset! :) Har også sjekket ut hova.com og de ser ut til å ha en god del stilige ting til s40. ja det hadde vært en god idé å lakkere lister og håndtakene. Det hadde sett bra ut. Vaska nettopp bilen og tok noen få bilder som jeg tenkte jeg sku laste opp. De andre bildene var tatt i gråvær (huff og huff...) MEN! denne må bort.... eller bli mindre.... eller what ever.. bare liker den ikke :ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aamodt Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Strøken bil! jeg trykket bare min antenne ned :P så den irreterer ikke meg lenger:p ligger muligens bilde på min topic:) disse blå-hvite halogenpærer i nær- og- tåkelys/"xenon-look" er det noe tess? sånne man kjøper på biltema du tenker på?:) Siter s40 powah!^,^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Strøken bil! jeg trykket bare min antenne ned :P så den irreterer ikke meg lenger:p ligger muligens bilde på min topic:)disse blå-hvite halogenpærer i nær- og- tåkelys/"xenon-look" er det noe tess? sånne man kjøper på biltema du tenker på?:) Ja det var vel noe i den duren jeg tenkte på ja. Vet ikke om det ser bedre ut, men har hørt at de har kortere levetid :/ men det koster bare noen hundrelapper for fire pærer. Verdd et forsøk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 hei! :D da har jeg funnet spillern jeg har lyst på!!! Tenkt på en kenwood ddx-8029. 2-din spiller med 7" touch-skjerm, ipod-styring, dvd ,divx, mp3 og hele pakka til 7 000.- hos bilradiospesialisten. Hva tror dere om den? Litt dyr, men utrolig sexy! Poster link når jeg kommer hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
king_pedersen Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hey, har hørt en del negativt om de kenwood spillerne uten at jeg skal si noe for sikkert, de ser uten tvil veldig bra ut:) Har selv kjøpt en Pioneer AVH-P5000DVD idag å den e vannvitti sexy, du har også versjonen over, P5900 som er hakket over. Disse er da ikke 2DIN spillere, men bra alternativ:) Siter Mvh Thomas Pedersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Hei, grattis med bil! Vi har en V40 i familien med 1,6i. synes denne er forferdelig treg, er dette vanlig eller kan det være noe galt med den. føles som det er noe alvorlig glat. den har jo tross alt 110hk og twincam... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
king_pedersen Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Det er helt vanlig at 1.6 går nå vannvittig dårlig, 1.8 er litt bedre, men er fortsatt slappt, sku gjerne hatt en 2.0 med 136hk, de er ganske mye sprekere;( Siter Mvh Thomas Pedersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Syns alvorligtalt ikke min går så værst akkurat nå til å være 1.6 liter. Prøvd injeksjons-rens pluss en liten langtur med bilen? gjorde underverker med bilen min, i og med at den var bare brukt kun til bykjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 kan prøve det. er vel kanskje fordi jeg sammenlikner den med den andre bilen vår som er en passat 2001 mod med 130 Tdi med 300nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 kan en slik som biltemas 36-640 brukes? Super Gas Treatment Bensintilsetning som rengjør drivstoffsystemet og gir en hurtigere start. Forhindrer dårlig motorfunksjon, ujevn forbrenning, isdannelse, forekomst av rust, samt ansamling av smuss og forurensninger i drivstoffledninger. En flaske rekker til 75 l bensin. 355 ml. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei! det har gått ei stund siden sist post. Ordna med stereo i bila nå samt orginal s40 solgardin i bakruta :) Spiller Eclipse AVN 2227p + iPod connector Forsterker JBL GTO-3501 Sub JBL GT-412 Nye høytalere i døre og hatthylla kommer snart når jeg tar bryet. Kan laste opp noen bilder ganske snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 http://www.realcar.no har mye bra pluss http://www.bcb.no. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi001 Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 DA er det blitt årnings på stereo og stasj! Kjøpt komplett Hertz-frontsett bak og forran, To stk JBL subber og en H/K forsterker fra bilradio'n. I tillegg har jeg montert emblemløs XC-grill med netting bak, xenon i nærlys og i grøft :) Så er det også blitt soting av bakre sideruter. Kan oppdatere posten om noen timer når jeg får tatt bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg