_AndreasH_ Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hei. Da blir neste bil ein 850, men trenger litt hjelp til kva eg skal sjå etter på ein 850. Noken som kan ta seg tid til å forklare lett kva som er forskjellane på bilane? GL, GLE, GLT, SE. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 GLT er som regel 170 hk og automatgir.. Ville ha styrt unna de tidlige modellene.. 1992-1994.. Vet at i hvertfall i 1995-96 var GLT også levert med manuell.. Disse sparker godt ifra.. GL, GLE, SE har vel bare 144 hk og 10 ventileren.. Noen får rette meg om eg tar feil.. Ellers se etter, ulyder i girkasse, hjullager, bremser, og alt det vanlige. 850 er ikke biler som er preget av rust.. Også hør etter ulyder i motor hvis gått langt.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Det blir nok ein T5 eller ein GLT. Får vel ta ein tur i helga og sjå på litt forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hei. Da blir neste bil ein 850, men trenger litt hjelp til kva eg skal sjå etter på ein 850. Noken som kan ta seg tid til å forklare lett kva som er forskjellane på bilane? GL, GLE, GLT, SE. Takker for svar. Sjekk denne http://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_850 :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Sjekk denne http://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_850 :volvsmile Der var det flere ting å sette fingeren på gitt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Såpass ja og dett var ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Såpass ja og dett var ?? Her står det flere ting jeg ønsker å stille spørsmålstegn ved: Den mest solgte modellen i Norge er utstyrt med motoren B5252S som er på 2,5 liter og har ti ventiler, med doble overliggende kamaksler (DOCH). Ytelsen er på 144 hestekrefter. Det gir en akselerasjon fra 0-100 på 9,7 sekunder og en toppfart på 210 km/t (ytelser med manuell girkasse). 2,5 liter 20v kom med 170 Hk og en akslerasjon på 0-100km't på kun 7,3 sek med manuell girkasse og en toppfart på 238 km/t. Akselrasjonstider for både 144 og 170 virker veldig optimistiske i forhold til tallene jeg husker. Dessuten heter det ikke DOCH, men DOHC Tviler på at dieselmotoren ble lisensprodusert: Det ble også levert en lisensprodusert dieselmotor fra VAG. Her står det ting jeg tviler på: 1991: Lansering av 850 sedan, motor 2,0 liter og 126 hestkrefter. 1992: Lansering av 850 sedan, andre versjon, GLE. Samme motor, men med 144 hk 1993: Introduksjon av 850 stasjonsvogn, og ny toppmodell, T-5, med 225 hk turbomotor. 1994: Nye motorer introdusert. 2,5-10v/144 hk, 2,5-20v/170 hk (GLT) i Sverige eller (R5) som den heter i U.S.A og en 2 liter med 126 hester. 1995:850 T-5 R ble lansert. Med sin karakteristiske gulfarge og en turbomatet motor på 240 HK var dette en meget sportslig familiebil. 1996: Ny toppmodell, 850R med 250 hk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Her står det flere ting jeg ønsker å stille spørsmålstegn ved: Akselrasjonstider for både 144 og 170 virker veldig optimistiske i forhold til tallene jeg husker. Dessuten heter det ikke DOCH, men DOHC Tviler på at dieselmotoren ble lisensprodusert: Her står det ting jeg tviler på: Jøss dette vakke snaut Reodor F ;=) Reine "pettson" skriverier dette her,skal bli artig og se om dette blir kommentert.Ha en fin kveld!!:volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Jøss dette vakke snaut Reodor F ;=) Reine "pettson" skriverier dette her,skal bli artig og se om dette blir kommentert.Ha en fin kveld!!:volvsmile Hehe, Jeg skal jobbe på kjøkkenet nå, så kvelden blir så som så, men takk likevel:D Jeg kunne også tenke meg å by på denne linken: http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY09/usedcars/Documents/Beg850.pdf Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hehe, Jeg skal jobbe på kjøkkenet nå, så kvelden blir så som så, men takk likevel:D Jeg kunne også tenke meg å by på denne linken: http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY09/usedcars/Documents/Beg850.pdf Flott link... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hei. 850 er ett bra bilvalg. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min etter 1,5 måneds eie, og 6000 km. Synes bilen er veldig komfortabel, og fin og kjøre. Eneste minuset er høyt bensinforbruk. Automatgir og litt tung høyrefot gjør selvfølgelig sitt til det:) Ting jeg vil føye på "se etter" listen, er oljeforbruk(Se etter blårøyk) Det kan tyde på slitne stempelringer, og generelt dårlig vedlikehold. Svakt håndbrekk, og sprekk i eksosmanifoil har vel også vært gjenngangere på 850 om jeg ikke tar feil. Men det er vel med 850 som med alle gamle biler. Det meste kan gå til helvette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Det blei vertfall ein 850 på meg. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Gratulerer med et godt bilvalg. Eneste er at jeg kjenner meg ikke helt igjen i det heimstad sier om bensinforbruket. jeg kjører i overkant hardt:p og på bykjøring bruker jeg under 0.9l :) På langkjøring med fire mann og helt full bil ligger jeg rundt 0,6l noe jeg mener er veldig overkommelig på en 14 år gammel bil :) Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr volvo 850 Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Gratulerer med et godt bilvalg. Eneste er at jeg kjenner meg ikke helt igjen i det heimstad sier om bensinforbruket. jeg kjører i overkant hardt:p og på bykjøring bruker jeg under 0.9l :) På langkjøring med fire mann og helt full bil ligger jeg rundt 0,6l noe jeg mener er veldig overkommelig på en 14 år gammel bil :) :volvsmile Enig jeg skjønner heller ikke dette enorme bensinforbruket enkelte har på sine 850,er!!Selv bruker jeg det samme som deg på min kjøring med samme motor.!! ;=):volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Min har også begynt å bruke mer bensin den siste tiden. Det kan skyldes at jeg aldri har resatt motorstyringen etter en lekkasje i den fleksible muffa mellom grenrør og katalysator for et par år siden. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.