MartinOlavRotmo Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 legger ut en del bilder av min kjære vinterbil som jeg driver å pusser litt på har allerede vunnet å gjøre en del med den "][/url] "][/url] "][/url] Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 som dere ser har jeg gjort om noen småting, har fixet en del rust, bland annet fronplata, reparert noen småbulker, hivd på et sett hvite allycat rallye 6.5x13 felger, laga meg eget lyktepatent (plukket ut inmat, lakka alt sort, satt i alfa romeo nærlysprosjektorer å montert xenon, bosh rallye 1000,etringer med 55w xenon, sorte striper med flake, sort frontplate,hjemmelaga "effektfilter" for å få litt flåklypalyd) har o en liten søt kompressor fra en polo g40 som skal monteres så fort jeg får funnet ut hvordan jeg skal fixe festebrakett(og har funnen meg en trykkgasser) "][/url] "][/url] "][/url] Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Hei. Tøft detta. Skal du ha kompressor på 1,2 liter'n? Er det s eller n motor? Hvor mange hestar håpar du på da? Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 planen er kompressor på den ja, er 12s har sett dem kjørt 1.5bar på en sånn en på acr, holdt nesten hele helgen før det ble tikking og den ble kjørt hardt planen med min er å lade 0.3-0.6 eller noe i den retningen, med intercooler og ny eksos.kommer jeg opp på 90 hk er jeg kjempefornøyd. er mest ute etter moment. neste steg blir å gire opp bakakselen så mye det går an, så jeg får opp utveklsingen. er så slitsomt å kjøre i 100 mens motoren hyler i turtalssmerte hehe Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Tøft! Trønder jo;D I slekt med Hans? (rotmo):P Liker planene dine.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 må være trønder vettu;) det som duger, hans var vel søskenbarnet til bestefar, så er i slekt ja får se hva det blir med planene, akkurat nå sitter jeg å lurer på om jeg greier å tilpasse et sett golf mk2 originale plst hjulbue breddere på kadetten, tror det hadde sett ok ut+får plass til litt bredere dekk (må kutte rust bak samma f. kan være grei løsning) vet bare ikke om radien er tilnermet lit på hjulbuene, er den tilnermet lik kan det jo tvinges på plass noen som har prøvd? Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Tøff bil, morsomme planer ang. kompressor :) Men ville holdt meg unna plastbreddere, og heller fått sveisa i Golf 1 skjermkanter, ser bra ut, pluss du får mer plass.. ;) Mener jeg så glassfiber framskjermer med golfbuer et eller annet sted til en ikke så gærn pris.... Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 hehe. jeg kan ikke sveise;) så plast lakkert sort kan bli ok, skal og lakke bilen sort nedenfor den nederste "knekken" så tror det kommer til å passe ganske bra (skal lakke den skikkelig en vakker dag, men det blir etter komplett restaurering) går for en litt retro look blir vel og å lakke allycatsa i koks/antrasitt snart Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 planen er kompressor på den ja, er 12shar sett dem kjørt 1.5bar på en sånn en på acr, holdt nesten hele helgen før det ble tikking og den ble kjørt hardt planen med min er å lade 0.3-0.6 eller noe i den retningen, med intercooler og ny eksos.kommer jeg opp på 90 hk er jeg kjempefornøyd. er mest ute etter moment. neste steg blir å gire opp bakakselen så mye det går an, så jeg får opp utveklsingen. er så slitsomt å kjøre i 100 mens motoren hyler i turtalssmerte hehe Hehe det blir artig! 90hk vil vel sparke fra det ja på ein så lett bil. Foresten vet nokon hvor tung dei er? Sorry at eg "sjena" ut litt der. Er nok ikkje så lurt å lade så mykje for å få ein holdbar motor, nei. Stå på og hold oss oppdatert:) Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 husker ikke helt 100, men mener de er under 900 kg uten fører Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 husker ikke helt 100, men mener de er under 900 kg uten fører Ikkje mykje det nei. Må du forsterke noko for å få det orgentlig til eller? Tenkte på smidde stempel, vist du får det i den størrelsen, da, toppakning osv? Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 er ikke sikker, men regner med det er toppakningen som dør først, toppen er jo i støpehjern så den er rimelig solid, gidder ikke bruke for mye penger på det, skal lade moderat trykk på den og se hvor lenge det holder, havarer den så er det jo bare 50 kr for en 1.2s motor, folk hiver dem jo etter deg, får nesten betalt for å hente de opp hehe Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turkadett Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 er ikke sikker, men regner med det er toppakningen som dør først, toppen er jo i støpehjern så den er rimelig solid,gidder ikke bruke for mye penger på det, skal lade moderat trykk på den og se hvor lenge det holder, havarer den så er det jo bare 50 kr for en 1.2s motor, folk hiver dem jo etter deg, får nesten betalt for å hente de opp hehe Kjører kadett b 1200 turbo, lader 1,7 på årginal motor. Balangsert veiv svingjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Bør vel gå bra da, ja. Du får holde oss oppdatert med bilder og heile pakka!! Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Kjører kadett b 1200 turbo, lader 1,7 på årginal motor. Balangsert veiv svingjul. satan. hvordan har du løst "forgasserproblemet" har du kjørt den sånn lenge? vet du somm ca hvor mye hk du har? er kadettB motoren den samme? inspirerende å høre sånt:D:race Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.