Gå til innhold

Billig og bra polering + flekk i lakken

Ranger emnet


_karina_

Anbefalte innlegg

Det er sikkert et annet innlegg om dette, men jeg har tittet rundt og søkt på denne siden, uten å ha funnet ut noe om akkurat det jeg lurte på.

 

Jeg tenkte jeg skulle få polert bilen mens jeg fremdeles har sjansen, før vinteren og sånn kommer. Lurte på om noen har noen tips til polering som er bra, men billig? Jeg har brukt autoglym sin polering, men den blir litt dyr ettersom jeg ikke får tak i den største størrelsen. Om noen vet hvor man kan få tak i den ville det vært flott :)

 

Så lurte jeg på om noen vet hvordan jeg kan få vekk denne flekken på panseret? Jeg har prøvd med ulike poleringer, og har vaska og alt mulig, men flekken forsvinner ikke. Vet ikke hvordan den kom dit, ettersom den var der når jeg kjøpte meg ny bil.

 

showphoto.php?photo=8562&cat=653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh, P10 jo ;)

Det ser ut som noe er etset inn i lakken, vil tippe måkedritt :(

Vanskelig å se på bilde though, så jeg vil anbefale at du tar en tur innom f.eks Dekkmann (er det Tunejordet elns det heter der?) og får dem til å kikke på det. Mulig du kan fjerne det selv, men da ser du sannsynligvis på en litt større investering i bilpleiemidler + maskin...

 

Meguiar's og AutoGlym er begge bra saker. Har jobbet med begge deler (for distributør/importør) men holder definitivt en knapp på Meguiar's pga jevnt over høyere kvalitet og holdbarhet, samt at hver flaske holder til flere behandlinger. Hos forhandler varierer det hva som er billigst/dyrest, de er ca i samme prissjiktet.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja jeg tenkte det kunne være noe fra en fulg :( Jeg personlig hadde aldri i verden tillatt at noe hadde ligget så lenge at det begynte å etse seg inn i lakken. Jeg får vel prøve å rote meg fram til Dekkmann i sarpsborg. Jeg tittet på kartet, og det er ikke så langt fra tunejordet, så får håpe jeg finner fram en dag :)

 

Ja det at en flaske holder til flere omganger har jo noe å si det også, i tillegg til pris og resultat. Da får jeg vel ta meg en "shopping" runde i samme omgang som jeg er ved Dekkmann. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja jeg tenkte det kunne være noe fra en fulg :( Jeg personlig hadde aldri i verden tillatt at noe hadde ligget så lenge at det begynte å etse seg inn i lakken. Jeg får vel prøve å rote meg fram til Dekkmann i sarpsborg. Jeg tittet på kartet, og det er ikke så langt fra tunejordet, så får håpe jeg finner fram en dag :)

 

Ja det at en flaske holder til flere omganger har jo noe å si det også, i tillegg til pris og resultat. Da får jeg vel ta meg en "shopping" runde i samme omgang som jeg er ved Dekkmann. Takk for svar :)

 

Tjek disse produkter Detailers gutta har testet de er ihverfald billig og lette at bruke

http://www.detailersclub.no/tester/47-test-a1-bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår