Sonnny_Chiba Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Hei, Har en 91' modell Beauville G30 med, så vidt jeg kan se, en 4l80e kasse. Har hatt litt trøbbel med den i de to månedene jeg har hatt bilen, til å starte med virket ikke overdriven, etter hvert ville ikke reversen være med unntatt når den selv følte for det. I den siste tiden har den heller i villet gire opp fra 2. gir ved normal kjøring, skifter fint til 1. og 2. men når jeg passerer 60 Km/t så vil den ikke være med. Har ikke brukt bilen de siste ukene på grunn av dette, men i dag måtte jeg flytte på den og da døde kassa helt etter noen kilometer og vil ikke gå i gir. noen som har noe erfaring med dette? Frykter jo selvsagt det verste og at det må investeres i ny kasse. -Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT Smulan Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Her må du garantert skifte kasse, er det 17 bolter på kassa di er det en 4L80e kasse du har. hadde samme problemet selv, begynte med at den slurte i overdriven, så til slutt gikk reversen og. kjenner en på sørlandet som overhaler til en overkommelig penge, og han er dyktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 leo Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Har en slik kasse liggende.. er ikke på forumet så ofte så ring meg på 90939773 hvis aktuelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ericsen Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Har også problemer med min 4L80e kasse alt funker utenom overdrive! har sjekket alt av ledninger å tenningsbryter å hjerner! eneste jeg ikke har sjekket er Speedsensorer! kan det være det tru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sceolan Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 4L80E har da ikke overdrive, den har 4 gir og en "lock-up" funksjon. Siter 01 530iAT 89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!) 82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing) 81 Cressida (uten skilt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Det siste giret har jo en lavere numerisk utveksling enn 1:1 og vil derfor være "overdrive"... Altså utgående snurrer raskere enn inngående. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sceolan Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Okay. "Overdrive" i mitt hode i forhold til det jeg har vært borti på et par andre biler, er et slags tungt gir som legges inn for å holde turtallet nede uten at man kan gi noe mer enn hårfin gass uten at den girer seg ned. Altså man oppnår ikke høyere toppfart i OD, i alle fall ikke noe å snakke om, men man kan holde farten med et lavere turtall. Men det er helt sikkert rett slik du sier i forhold til ratio at 4 kalles "Overdrive" :-) Siter 01 530iAT 89 G30 6,2 (med skilt, men alltid under oppussing!) 82 Crown 2,8 (uten skilt, under oppussing) 81 Cressida (uten skilt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy mann Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 er nok redd kassen har sett sine beste dager!. men har du peilet kassen når motoren er varm å den står i NØYTRAL?. sjekk koblingene kassen på høyre side. sjekk hjernen undre sjåfør sette. i mangen tilfeller er de elektronisk feil på disse kassene. pga koblingene uder smelter eller går i stykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berifo Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 Har samme problem med 4L80E, no lockup, funnet tips på nettet at det kan være bryteren på bremsepedalen som svikter. Hvis den ikke gir 12V signal til "hjernen" tolkes det som at du har foten på bremsepedalen, resultat: no lockup i 4-gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg