Recaro Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Heisann.. Solgte en bil uten skilter i går. og i den forbindelse så ville de nye eierene at vi skulle skrive salgsmelding. men jeg tror han som styra med å levere inn skiltene leverte inn både vognkort del 1 og 2. Hva er det egentlig vi gjør da, mht statens vegvesen og sånt? Må gamle eieren ringe inn og bestille vognkort del 2? for å så skrive salgsmld og sende den til kjøper så han også kan skrive under? eller er det en enklere mulighet? Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Bruk vanlig salgsmelding.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 oki, bruke en sånn her? http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?blobcol=urlpdf&blobheader=application/pdf&blobkey=id&blobtable=SVVvedlegg&blobwhere=1063969846985&ssbinary=true men hva skriver jeg på kjennemerke? denne er krysset av at man må skrive, og når det ikke er noe skilt så er det vel dårlig med kjennemerke.? Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Du skriver kjennemerket til bilen.. Du finner det i vognkort.. (om bilen noen gang har vært registrert). Hvis ikke skriver du vin/chassinr. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Ny eier vil ikke få registrert bilen i sitt navn før du leverer vognkort del 2. Hvis du ikke har dette, må du levere en melding om at det er forsvunnet. Hadde et sabla styr med dette en gang jeg kjøpte en bil, heldigvis var selger en kompis av meg. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Oki, takker for svar, nei som sagt så har jeg ikke denne del 2, da jeg tror han som leverte inn skiltene leverte alt av papirer inkl vognkort del 1 og 2, så da må jeg vel bare skrive en tapsmelding? og bruke den gamledagse salgsmeldingen, om eierskifte? Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 evt så kan du ringe satansvegvensen og spør dem om de trenger del 2 for eierskifte for reg nr XXXXXXX. Tror du må sende taps melding, så får du del 2, og så blir denne fylt ut og levert tilbake. Evt så går det kanskje å levere en tapsmelding sammen med en salgsmelding, slik at del 2 blir sendt til kjøperen istedenfor deg. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Ja satser på det, får ringe å bestille del 2. håper man slipper å dra ut til BT for å fixe dette :/ Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg