Gå til innhold

vurderer saab 900ng. noen spørsmål

Ranger emnet


vidar90

Anbefalte innlegg

leter etter rimelig og driftsikker førstebil. har jo alltid assosiert saab med kvalitet, ser på annonser at det er omtrent ingen som har høy kilometer stand. har lest at 900ng fra 95 og tidligere har en svakhet med clutch og girkasse, hvor ille er det? betyr dette med at alle har lav kilometerstand at bilen tar kvelden kort etter å ha passert 200 000 km?

 

med pålitelighet og driftsikkerhet i førstesetet, vil noen ambefale meg for eksempel denne, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950781 , eller bør jeg fortsette å vente på et godt tilbud på en carina e eller lignende?

 

hadde vert gøy med de ekstra hestene det er i saaben.

SAAB 900SE ´95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leter etter rimelig og driftsikker førstebil. har jo alltid assosiert saab med kvalitet, ser på annonser at det er omtrent ingen som har høy kilometer stand. har lest at 900ng fra 95 og tidligere har en svakhet med clutch og girkasse, hvor ille er det? betyr dette med at alle har lav kilometerstand at bilen tar kvelden kort etter å ha passert 200 000 km?

 

med pålitelighet og driftsikkerhet i førstesetet, vil noen ambefale meg for eksempel denne, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950781 , eller bør jeg fortsette å vente på et godt tilbud på en carina e eller lignende?

 

hadde vert gøy med de ekstra hestene det er i saaben.

 

 

har kjørt en go del biler! å jeg vil si at saab er en av de bedre bilene! å i forhold til årsmodell er saaben en utrulig fin bil å kjøre!

 

vil si dem er driftsikkre. jeg har kjørt clutchen å girkassa te faen på min men det er mye tullkjøring som gjør dette å mangel på olje å lignende! :P allså min feil. driftsikker bil som ikke alle ungdommer kjører.

 

men ville hatt turbo jeg da...har du kjørt turbobil vil du ikke ha noe annet!! :P

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ng900 ifra 95. Jeg er ganske godt fornøyd med bilen. Min girkasse holder ennå, selv med steg3+ Trim. Jeg bygget om den dårlige wire-cluth'n til hydraulisk. Angrer ikke et sekund.

 

Jeg vet om mange ng900'r som har gått mange ganger lenger enn du nevner, så saab er ingen dårlig bil.

 

kommer helt ann på kordan man kjøre biln kor nøye man er me oljeskift (å husk nu for all den å sjekk at oljetroppa e skrudd ordentlig i når du skifte på girkassa). trur ikke du kjøpe dæ no katta i sekken uansett vest du kjøpe en saab. somregel gammle folk å familiefolk som kjøre saab. flink å ha dem på service osv. men man kan jo være uheldig å få seg en mandagsbil...

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoler på deg yeepzi, kjøpte denne idag:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14666822

(fikk den for 20000,-)

henter den om noen dager :)

 

gratiz for valg av rett bil!! :P håpe du ikke får noen problema me den da! skal du gjøre noe me den da?

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår