Gå til innhold

Kam skifte

Ranger emnet


berttheman

Anbefalte innlegg

Hallois..

 

Jeg og ein kompis har sittet og diskutert idag om kam skifte og litt sann. Vi fant igrunnen ikke ut så mye så vi tenkte vi skulle spør her;) Vi har hørt att ein KG004 kam ifra Kgtrimning skal være ein grei kam til "vanlig" gate bruk, stemmer det? Eller er det noen andre kammer som er mer annbefalt til ein B230F motor eller i ein B23E? Og så satt vi og funderte litt i hvor mye og hva som er forskjellen på eit 2,5" og eit 3" eksoanlegg til Volvo 240? Håper noen her har noe på hjertet:)

Takker for alle svar.:)

02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34

90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"KG004 bra gatkam, motsvarar Volvos K-profil = vår snällaste kam. Mycket stark, drar från botten. Går att använda utan alltför mycket modifieringar."

 

Har du tilgang på en K-kam er jo det tydeligvis mer eller mindre det samme. Men om du trenger kam med fordelerspor er det jo like greit å kjøpe den KG004 kammen.

 

I B23E fra 81-83 sitter jo K-kam hvis det var det du tenkte på, M-kammen fra B230F fungerer best som balltre.

 

Det spørs jo litt hva slags planer du har for motoren da?

 

Til sugemotor skulle det vel holde i massevis med 2,5" eksosanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi forsket litt mer på bilen til han kompisen min.

Det er noe vi ikke helt forstår på den. Det er att det er 531 topp på den og mest sannsynlig ein K motor. Vil ikke det bli ein dårlig blanding? Bilen går røyte dårlig sjøner dere...

02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34

90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi forsket litt mer på bilen til han kompisen min.

Det er noe vi ikke helt forstår på den. Det er att det er 531 topp på den og mest sannsynlig ein K motor. Vil ikke det bli ein dårlig blanding? Bilen går røyte dårlig sjøner dere...

 

HVis det er en K motor er det mest sannsynelig en 631 topp som står på... kan være litt vanskelig å se forskjell på 531 og 631 noen ganger.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legge til at det kan være vrient og få kjøpt kammer ifra kg nå, Pedersen har ikke fått kammer i hele sommer og når jeg sendte mail til kg og spurte når de kunne levere så viste dem ikke, så er tydlig at de ikke prioriterer kammer om dagen.

 

Ring til km cams her i norge og bestill kam, da lager han en kam som passer til motoren din og det du eventuelt har gjort med den.

 

Det gjorde jeg og fikk kjempe bra service.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår