Gooner87 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hei! Hva heter det man setter foran på demperne som stiver opp bilen? På forhånd tusen takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Man stiver opp bilen ved å sette nye fjærer/dempere på bilen, ikke noe jalla greier.. ^^ Versågod Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Jeg skulle egentlig ønske meg kunne myke opp min litt. Faens norske pekkveier som rister meg i filler. Der. Aggresjon ute. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Sett i gassfjærer. Stivt som F*** Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hvordan fungerer gassfjærer? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hvordan fungerer gassfjærer? Eirik Spørr meg ikke! Satt på bilen når jeg kjøpt den. Men det er STIVT hvertfall, Helt sinnsykt Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 visst du mener det staget som står mellom demper tårnet og stiver opp chassiet så heter vel dette stress bar.. Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 stabilisatorstag? den som går fra dempertårn til dempertårn inne i motorrommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Stabstag går ikke fra fjærtårn til fjærtårn. Stabstag går fra bærearm til bærearm i understellet. Tårnstag derimot... Ligger litt i navnet. Sett i gassfjærer. Stivt som F*** Ehm... Gassdempere kanskje? Hvis ikke, forklar gjerne nærmere. Er jo fjærene som avgjør om det er stivt eller ikke. Men gassfjærer er sånn man har på bagasjeluka, ikke i understellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Tusen Takk for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Du spørr etter fjærbeinstag, står montert på fjærbeinene, alle andre har feil, viser bare hvor upålitelig info fra forum er..... Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Stabstag går ikke fra fjærtårn til fjærtårn. Stabstag går fra bærearm til bærearm i understellet.Tårnstag derimot... Ligger litt i navnet. Ehm... Gassdempere kanskje? Hvis ikke, forklar gjerne nærmere. Er jo fjærene som avgjør om det er stivt eller ikke. Men gassfjærer er sånn man har på bagasjeluka, ikke i understellet. Sorry, så klart mente jeg gassdempere. Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Du spørr etter fjærbeinstag, står montert på fjærbeinene, alle andre har feil, viser bare hvor upålitelig info fra forum er..... Takk for svar. Jeg har ringt streetdesign, og spurt dem om dette, da sa han det jeg trenger er stabstag. Ble veldig usikker nå. Har tenkt på en plate/rør som går fra det ene tårnet til det andre og som festes til tårna til demperne. Men hva er forskjellen på fjærbeinstag og stabstag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Fjærbeinsstag går mellom fjærbeinstårna inne i bilen/panseret, Stabstag sitter mellom høyre og venstre på bærebruene for å forhindre krenging.... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 under panseret of course... i motorrommet... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg