benbeni Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hei! Har tenkt litt på å importere en Ford Mustang 2005/2006 mod. Hørte det var litt å gjøre med blinklys ogsånt, hvis man skulle importere dem fra USA. Er det noen her som har importert fra USA eller Tyskland før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Du er klar over at det blir en del kr i avgifter på den? Men, å importere bil er egentlig ganske greit.. Du får et fraktselskap til å hente bilen hos selgeren, kjøre den til kaia, for så å frakte den til drammen. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Ja jeg er klar over det. Har tenkt på 4-liter og ikke V8 vesionen.. Lurer på om det er noen som har importert den bilen. Så jeg kan høre hva man måtte gjøre av tekniske ting osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Ikke morro uten V8 ;) Har du regnet ut hvor mye avgifter du må ut med? For å få den godkjent må den ha nye baklykter som har orange blinklys. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 og når det er tid for EU Kontroll.. vil faktisk noen verksteder slå ned på oransje markerings lys... ble faktisk nødt til å kilppe ledningen på markeringslysene i grillen på en '78 Mustang II jeg hadde for å få skilter... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Jeg lånte en 05 modell til min far som bursdagsgave her for et par helger tilbake. Den bilen var godkjent ombygd og etter hva jeg så, så var følgende gjort: Baklykter: Montert holder + oransje pære i ryggelyset for bruk som blinklys. Markeringslys bak: På siden bak bakhjulene. Disse er opprinnelig oransje, men nå lakkert sorte (hvorfor ikke i bilens farge - sølv - vet jeg ikke). Markeringslys foran/blinklys: Stort oransjt blinklysglass som altså bretter seg rundt hjørnet på støtfangeren (dårlig forklart). Den delen som brettet seg rundt og var synlig fra siden, var lakkert sort. Den delen som man så forfra, fungerte som blinklys - som ellers. La aldri merke til om det var blinklys på siden av bilen... Forøvrig jobber Amcar med å få bl.a. Mustang fra 05-> godkjent med Ford sine egne målinger på CO2 utslipp. Per i dag må man basere avgiftene på gamlemåten, nemlig vekt+hk+motorvolum. Får man godkjent slik at man kan basere avgiftene på CO2, så sparer man i overkant av 70.000,- i avgifter på en 05 modell. FYI slipper en 4.0 V6 ut 254g/km. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg