Gå til innhold

Dempere/fjører ifra W124 sedan, på en W124 Stv?


Bandit_R

Anbefalte innlegg

Det er jo greit nok....men ikke når det lekker og klunker og drit og tull......Mye mer billig å montere nytt senkesett med fjører enn skifte deler på nivåreguleringen.

Det er det som er tanken her. Å montere KW senkesett inkl. dempere. Men settet må bestilles til en sedan siden det ikke ligger inne til stv. Så det er derfor jeg lurer på om det hadde passet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste å beholde nivåreguleringen på STV, genialt å ha om en har passasjerer, last, subkasse, tilhenger og eller lignende med seg av og til ;-)

Veldig irriterende at det er så dyrt, men nivå/SLS dempere varer minst tre ganger lenger enn vanlige dempere.

gassklokkene kan også ryke men da blir fjæringa steinhard, om det humper og skumper er det demperne.

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste å beholde nivåreguleringen på STV, genialt å ha om en har passasjerer, last, subkasse, tilhenger og eller lignende med seg av og til ;-)

Veldig irriterende at det er så dyrt, men nivå/SLS dempere varer minst tre ganger lenger enn vanlige dempere.

gassklokkene kan også ryke men da blir fjæringa steinhard, om det humper og skumper er det demperne.

 

Atdetvarsadu?

 

Om bilen blir steinhard bak (eller gynger enormt mye, som er steget før den blir steinhard) så er det en membran i gasskulene som er gåen, og dermed så har man null demping igjen.

 

Hydralikksylindrene blir av mange misoppfattet som "dempere". De er bare en hydralikkstempel. All demping foregår som sagt i gasskulene.

 

Hender at foringene i bunnen av disse blir morkne og ryker. Da oppstår det klonking ved kjøring på dårlig vei. Er dessverre ikke noe repsett til dette, men man skal ikke se bort fra at det går an til å få laget noen polyforinger til å presse inn her.

 

Hydralikksylindrene trenger ikke byttes med mindre de har oljelekkasje. Finnes ofte mange brukte hydralikkenheter i bra stand til salgs ute på forumene der MB-folket henger

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er riktig at fjærene på bilen demper og tar opp bevegelser.. Støtdempernes oppgave er å dempe fjærene slik at bilen ikke gynger og humper ukontrollert.

Jeg har selv skiftet til nye SLS-dempere på to av mine egne og et familiemedlems Merce stasjonsvogner i W123 serien.

Til 123 serien koster det litt under 4000kr for et par nivådempere.

Surt at 124 serien sine er dobbelt så dyre..

Men hydraulikkpumpen, nivåventilen og gassklokkene kan jo også ryke på dette systemet ved ved høy km.stand

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår