Gå til innhold

Effekt på min B20?

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny bil med b20, forrige eier visste ikke helt hva motoren hadde innabords, så derfor lurer jeg.

Motoren er forøvrig byggd av en kjent motorbygger i Sarpsborg område, vet ikke hva han heter.

Oppsettet er følgende:

 

B20

2 x Dobble 40mm Solex

S-Kam

8-Bolts veiv

Toppen er høvlet og portet (Uvisst hvor mye)

Grenrør

Større ventiler (Uvisst hvem str)

 

Kanskje litt vrient å si hva hesteantallet er når jeg ikke vet hvor store ventiler det er, eller hvor mye toppen er høvlet.

Men kan tenke meg den er høvlet 2-3mm.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tippe drøyt uten specs på kammen, vil jeg tippe rundt 130-150hk.. Hvilket grenrør har du? Homemade?

Det ser ikke homemade ut, men er 4,2,1 gren. Tipper noe rundt der jeg å. Kammen vet jeg faktisk ikke specsa på, men "S-kam" som eieren sa, høres jo ut som en kjent kam, leita litt rundt på sider, fant ingen kam til b20 med betegnelsen "S".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"S" kräver minst ett steg 3 till 4 topplock och dubbla 45:or 12.9(løft) 101°(knockvinkel) 300°(durasjon) (finner mer info på KGtrimning)er en orginal ettermarkeds kam fra volvo

Er en relativft "spiss" kam. lurer faktisk på om jeg har en slik liggende selv. ikke noe skjer før du har passert hvertfall 3000rpm.

jeg ville tippe at den kan ha fra 120 og oppover

er det dobble ventilfjører? nesten umulig å vite hvor mye den gir uten mer specs.

men dobble 40 er jo ikke akkurat kurrant for over 160Hk på en slik motor i allefall

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår