Gå til innhold

Alarm når lysa står på og motoren er av?.

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har nå akkurat kjøpt meg en Calibra og det er sån at jeg må slå av og på lysa manuelt, å jeg glemmer hele tiden å slå de av når jeg parkerer bilen :P Men broren min sa det fantes en liten alarm ting du kunne kjøpe som skal gi alarm når motoren ikke går og lysa står på.

Har veldig lyst på dette, for jeg kommer garantert til å glømme meg en dag så batteriet går tomt :P

 

Så er det noen som vet hva det heter eller hvor jeg kan få kjøpt dette? på nettet :)

 

Håper jeg poster på rett sted nå da :O

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Jeg har nå akkurat kjøpt meg en Calibra og det er sån at jeg må slå av og på lysa manuelt, å jeg glemmer hele tiden å slå de av når jeg parkerer bilen :P Men broren min sa det fantes en liten alarm ting du kunne kjøpe som skal gi alarm når motoren ikke går og lysa står på.

Har veldig lyst på dette, for jeg kommer garantert til å glømme meg en dag så batteriet går tomt :P

 

Så er det noen som vet hva det heter eller hvor jeg kan få kjøpt dette? på nettet :)

 

Håper jeg poster på rett sted nå da :O

 

biltema har sånne alarmer man kobler på lyset

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller du kan fiske problemet med et enkelt rele.

 

Finn en ting som får strøm bare når motoren går. Bruk denne som styrestrøm, og koble ledningen som går til bryteren til lysa på releet. Så kan du alltid ha lysa til bilen på. Og de skrur seg av når du tar av motoren. Og skrur seg på når du skrur på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh,du mister..Opel har det der orginalt..Hvis du åpner fører døra mens du sitter i bilen..Og ser ved døra hengslet inn mot sideskjermen,så ser du en liten pinne sak som kommer ut,den går det ann å dytte inn og ut.Den må enten smøres opp,eller byttet ut..Når du glemmer å skru av lysa,og åpner døra,så begynner det å pipe.Så sjekk det ut.Er en x opel frelst fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en slik du er ute etter ja.. Hadde en slik på den gamle 240'en min.. Kobla ene ledninga inn på kontakten hvor baklysene er på, å den andre på en sikring som ikke har strøm når tenning er av, men som har strøm dersom den er på. Når jeg skrudde av tenninga, peip den noe så jævlig.. Så ble en vane til slutt å slå av lysa før tenning.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår