Gå til innhold

Buss brøyt vikeplikt, ble påkjørt bakfra av dama!

Ranger emnet


CorvetteC3

Anbefalte innlegg

Bussen har skyld i saken, siden han brøyt vikeplikten. Hva om jeg hadde kjørt av veien siden han brøyt vikepliten, skulle han latt vær å få skyld siden jeg ikke har krasjet i han?

 

Har snakket til busselskapet og de har delvis tatt på seg skyld, og forsikringsselskapet vårt sier vi har en god sak. Men det er avhengig på at bussjåføren ikke blånekter for at det har skjedd, noe jeg tviler på at norges største busselskapet gjør.

 

Hadde bilen på takst i dag forresten, og skaden ble takstert til 36000kr og og da brukte ca 7k for en bakfanger, men når jeg ringte til mercedes sa de at den kostet 21k uten lakk. Kan det stemme at det koster 21k for en komplett 16v bakfanger?

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for en kjedelig episode i dag, jeg og dama hadde vært og henta bilen til fetteren min på Gardemoen. Hun kjørte bak meg på vei hjem, og da vi kom helt til ring3 opp ved storo, så står det en buss på busstoppet i 80 sona. Og han "blinker og svinger ut samtidig" rett før meg, så jeg akkurat klarte å stoppe med et nødskrik. Dama klarte det ikke like bra, så hun prøvde å svinge unna men traff meg i venstre sia bak.

 

Hvem har egentlig skylda?

Typisk skjedde det akkurat når jeg skulle selge bilen også!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14432947 Bilde av krasjen der inne :(

 

Life's a bitch. Du kan godt bli forbanna på bussjåføren, men det er ikke hans skyld at dama di holdt for kort avstand til forankjørende og derfor ikke klarte å unngå sammenstøt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life's a bitch. Du kan godt bli forbanna på bussjåføren, men det er ikke hans skyld at dama di holdt for kort avstand til forankjørende og derfor ikke klarte å unngå sammenstøt.

 

Man må ikke være involvert i sammenstøtet for å skyld. Denne situasjonen hadde aldri skjedd hadde ikke bussen gjort et lovbrudd.

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke være involvert i sammenstøtet for å skyld. Denne situasjonen hadde aldri skjedd hadde ikke bussen gjort et lovbrudd.

 

Hva har det med saken å gjøre? Selv om bussjåføren gjorde noe ulovlig, er ikke dama di mindre skyldig i å ha gjort noe ulovlig. Det kunne hende at du måtte bråbremse for en elg eller en liten forvirret unge som løp over veien, så hun skulle uansett ha holdt bedre avstand.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en elg eller en liten unge er ikke ansvarlig for handlingene sine. Men jeg er enig i at det er en kinkig situasjon.

 

Nei, men dama di er uansett ansvarlig for handlingene sine. Du kan godt anmelde bussjåføren, og da kan det godt hende at han får en passende straff - så jeg vil oppfordre deg til å gjøre det, for i det minste å sende et signal til bussjåfører som ikke ser seg for. Det er mulig at forsikringsselskapet vil gå med på å kalle dette noe i nærheten av skylddeling, men jeg tror dessverre at dere har en ganske dårlig sak.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussen har skyld i saken, siden han brøyt vikeplikten. Hva om jeg hadde kjørt av veien siden han brøyt vikepliten, skulle han latt vær å få skyld siden jeg ikke har krasjet i han?

 

Har snakket til busselskapet og de har delvis tatt på seg skyld, og forsikringsselskapet vårt sier vi har en god sak. Men det er avhengig på at bussjåføren ikke blånekter for at det har skjedd, noe jeg tviler på at norges største busselskapet gjør.

 

Hadde bilen på takst i dag forresten, og skaden ble takstert til 36000kr og og da brukte ca 7k for en bakfanger, men når jeg ringte til mercedes sa de at den kostet 21k uten lakk. Kan det stemme at det koster 21k for en komplett 16v bakfanger?

 

ja, det kan stemme det. vet støtfangere til 16v er dyre. ved takst så regner ofte forsikringselskapet ca pris eller pris på brukte deler.. har vært bortig dette selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn..

 

 

Dette blir en sak mellom deg og dama di desverre.. Bussen har overhodet ingen skyld i dette uansett hvordan du vrir og vender på dette.

At bussen kanskje kjørte ut på litt for kort varsel er en og helt annen og svært lite relevant sak, men at dama di derimot kjørte deg i ræva pga. kort avstand til deg, er nokk det som faktisk blir en sak..

 

I dette tilfelle klarte ikke hu å stoppe for bremsende bil forran, hu har skylda.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting du kommer til å drite deg ut fært på nå er at du kommer til å ta forsikringa på dette...

 

Det er da egenandel + bonus tap for enten hennes eller din del, og dyrere forsikring neste år:) Lykketil!

 

Slike småskader fikser du på under 10.000kr svart og med ettermarkeds deler.. du MÅ ikke handle på bertel o. steen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er den at bilen til dama er registert på bestemora med 75 dobbel bonus, så er ikke det største tapet sånn sett. Heldigvis har vi begge samme forsikringselskap og bussen et annet, så håper forsikringselskapet vil spare litt penger ved å legge legge saken fram for bussen :)

 

Ringte BoS igjen for å dobbeltsjekke prisen på bakfangeren, og en 16v fanger koster 18k ink. moms + 3,4k for pølsa. Han hadde gjort en feil og lagt til en standard støtfanger som koster 5000

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår