Gå til innhold

Ai Ai Ai, Clutchen Miiin:(

Ranger emnet


tickler

Anbefalte innlegg

Vel kjære Cooper eiere.. Sist fredag skjedde det noe fryktelig. Ligger ute på motorveien og ser 2 bmwer kjøre forbi i stor fart.

 

Jeg vil selvfølgelig slå følge, og girer derfor ned og gir gass. Ved neste girskift vil ikke bilen i gir..

 

Jeg renner inn til siden og når Viking kommer å henter meg legger jeg merke til en stor flekk under bilen. Regner med at dette er hydraulikkvæske fra clutchen. BMW sitt verksted sier at clutchen må være utslitt og også gjerne svinghjulet.

 

For meg virker det svæært rart at clutchen skal plutselig ryke, etterfulgt av fullt væsketap..

 

Uansett vil bytte av clutch på 04 Cooper S ligge på 15.000(!) Og svinghjulet koster enda 6.000 i tillegg!!!

 

Spent på hva de finner utav når de får ned girkassen, det må da være noe som har gått skikkelig til helvette ..

 

 

jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist pedalen går rett til buns så er det hydraulikk systemet som ikke holder tett. Helt unødvendig å bytte girkasse av den grunn!

 

 

De skal ikke bytte kassa, bare ta den ned for å komme til clutch og svinghjul.

 

Bilen har gått 122.000, mens kasse og clutch kun 70.000. Men clutch er slitedel, og vil derfor aldri bli dekket av garanti. De har fant ut at clutchen måtte byttes, sammen med svinghjul. Lekkasjen er ikke funnet, selv om den ser ut til å komme fra clutch området på kassen. 23.000 ser det hele ut til å koste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter sjøl at jeg får en clutch i tryne og litt sånn selv.

Å prisen du fisket frem her va jo ikke akuratt kjekk.

Jeg frykter ikke jeg vet, clutchen min hyler når jeg slurer når den er kald, klikkelyd i fra girkassen, raslelyd i fra ingiende aksel i girkassen, raslelyd i fra et kompressorlager, def låsekasse på førerdøren, gåent lager på rattstammen....

 

Hva i alle dager for slags dritbiler er dette? Jeg som trodde renault var gale!?

 

Jeg sjemst nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har gått 109 500 km, girkassen får gå til den nærmest står, kompressoren har jeg plander om å bytte skal se om jeg finner en Eton M45 genrasjon 5. kompressor, bremsekalipteren og låskassen må e bytte... Og nå må jeg bytte bærearmsforinger forran også,----- "å listen vokste kjeme fort, kjempe fort"

 

Jeg har ikke fått mini i halsen enda, men hadde ikke jeg vært mekaniker og måtte såtte alt bort for å fått det fikset så hadde jeg fått mini NED gjenom halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peiling og peiling.... Den står nå å skrur rund og rundt på noe som ser ut som det som er inni en kjøttkværn (kan sikkert brukest som det vist den er def)

 

Eton M45 gen.4 er den kompressoren som står i en standar Mini Copper S

 

Eton M45 gen.5 er den kompressoren som står i en standar Mini Cooper S Works

 

Det er noe teflon greier inne i bildet på gen.5 men jeg har ikke såtte meg inn i hva som er teflon

 

(men teflon har en enorm slitestyrke, og utrolig liten friksjon mot værandre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peiling og peiling.... Den står nå å skrur rund og rundt på noe som ser ut som det som er inni en kjøttkværn (kan sikkert brukest som det vist den er def)

 

Eton M45 gen.4 er den kompressoren som står i en standar Mini Copper S

 

Eton M45 gen.5 er den kompressoren som står i en standar Mini Cooper S Works

 

Det er noe teflon greier inne i bildet på gen.5 men jeg har ikke såtte meg inn i hva som er teflon

 

(men teflon har en enorm slitestyrke, og utrolig liten friksjon mot værandre)

 

Stemmer.... Da er det tydeligvis gen 5 jeg har jaktet på en stund. Har ikke sett noen nevne gen 5 noen steder. Alle steder jeg leser snakker de bare om teflon coated rotors. Skal ha meg en slik, men frykter Jæger skal ha en formue for å bytte. Må sjekke hva de skal ha for en slik. Noen som vet? Kunne fått en til rundt 5000 kr på Ebay, men turde ikke.

 

Har du/noen peil på hvor stor ytelses forskjell det er mellom gen 4 & 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår