Colli Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Jess... Har begynt å dryppe olje nå. Det drypper fra kanten mellom girkasse og motor. Det er motorolje. Jeg har byttet simring i bakkant. Skal bytte bunnpannepakning også, siden simring tydeligvis ikke hjalp så mye. Har dere noen andre tips til syndere? Jeg trodde jeg skulle slippe dette med en såpass ny motor... Det er en b230fk. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 jeg har akkurat samme problemet på min B230FT. det er komplett nytt pakningssett, så jeg forstår ikke hvor det kommer fra. men det drypper fra laveste punkt på giret/motor, kjennes og ser ut som at det er vått med olje nedover hele baksida av blokka mot torpedoveggen Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 høres ut som simringen i bak kant på veiva, syns jeg.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Hadde sånn feil på b230e'en som står i bilcrossern.. Da var det veivhusvent som var årsaken.. Olja rant fra baksiden av veivhusvent, bakover mot peilepinnen og ned mellom starter og blokk, for så å fortsette langs kanten til bunnpanna.. Leita som en gal for å finne feilen.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Kan ikke være at veivhusventilasjonen er tett da? Hvis det så vil det bli for høyt trykk nedi bunnpanna og da vil det lekke ut et sted. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Det må i så fall være inne i motoren dritten er tett, for den svarte boksen er helt ny. Simring på veiven har jeg byttet som jeg skrev. Jævla drittfeil i hvert fall. Håper bare jeg finner ut av det! :P Er lei nok fra før... Hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Er vel en pakning bak der med toppen som har en tendens til å ryke ved litt høgtrykk? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Pakning bak kammen ja.. Men om denne spretter ut, er det ikke vanskelig å se hvor det kommer fra. Det pøser faktisk olje ut der når motoren går og troppa ikke er der.. Uansett.. Feilen som var på min bil, var at pakningsgreia som er mellom blokka og veivhusvent. var gåen. Er en simmering som skal stå i veivhusvent. og et plastrør som kommer opp fra blokka.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 er et lokk bak på motoren rundt veiva, i det lokket står simringen til veiva, har opplevd at dette har løsnet, og til og med en skru har ramlet ut og lagt seg mellom motoren og svinghjulet, DET laget en jævli lyd! men uansett kan dette lokket lekke.. piiiitelitt ot, men: virker som du er forfulgt av uflaks colli??:D Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Ja, jeg er rimelig lei. Vurderer å kjøpe en billig japsebil, og selge volvoen. Drittbiler! :) Hvis jeg tar ut motoren, så blir det grundig sjekk av det meste... :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Ja, jeg er rimelig lei. Vurderer å kjøpe en billig japsebil, og selge volvoen. Drittbiler! :) Hvis jeg tar ut motoren, så blir det grundig sjekk av det meste... :P ja d. jeg kjøpte motoren i sommer, har byttet rådelager og bærelager på veiva, ellers er det nytt pakningssett. Monterer motoren og starter opp, også renner det olje under :S mista alt av motivasjon da. jeg byttet bunnpannepakninga uten at det hjalp. Men det er vått under min bil fra motor/girdeling og bak til leddinga på mellomakslingen..og det er motorolje :O wtf?!? på tomgang virker motoren tett og fin, men under kjøring da tror jeg den lekker Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 yengis, kjøp deg nytt sånn lokk bak på toppen, samt sjekk veivhusvent dersom simmering på veiva og pakning på lokket rundt der er nytt og satt til med riktig moment osv.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 yengis, kjøp deg nytt sånn lokk bak på toppen, samt sjekk veivhusvent dersom simmering på veiva og pakning på lokket rundt der er nytt og satt til med riktig moment osv.. :) lokket bak toppen dær kammen har stådd er HELT nytt. eneste er veivhusvent. hvordan sjekke om dette er tett eller åpent? simmeringen og pakninga på lokket bak på veiva er også nytt, Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 ser at det svetter litt olje ut rundt toppdekselet, men har hatt bilen inne for justering av ventilene, så det har jeg klaget på arbeidet, skal inn igjen å få justert på nytt og få sjekket svetting rundt toppdekselet. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 lokket bak toppen dær kammen har stådd er HELT nytt. eneste er veivhusvent. hvordan sjekke om dette er tett eller åpent? simmeringen og pakninga på lokket bak på veiva er også nytt, Eneste mulighet å sjekke rundt veivhusvent er vel igrunn å lyse nedi der å se om det er olje/vått.. Er det det, er det nok synderen du har funnet også.. :p Var som sagt det som var feilen på bilcrossern.. Var en oljedam på høyresiden av bilen, men lekkasjen var som sagt på venstre.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg