sunflyer Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Første start på bilen min hver dag er vanskelig, ellers utover dagen starter den normalt. Det lukter diesel av den når jeg kjører eller står på tom gang. Første starten består av litt kinning også en stor blå sky ut bak som røykelegger hele tunet. Så er vi i gang :) Håper noen kan hjelpe meg med dette, kanskje jeg skal bytte dieselfilteret ? Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Hvis det lukter diesel bør du kanskje sjekke litt for lekkasjer, mulig det er det som gjør det. Har du sjekket om alle glødepluggene fungerer? Når er pumperema sist skiftet? Kan være den som begynner å bli slitt. Veldig nøye at pumerema er i god stand og nøyaktig innstilt på disse, hvis ikke blir de vanskelige å fyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Har ikke sjekka så mye, hvor finner jeg pumpereima ? Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 den sitter på høyre side av motoren når du står å ser i motorrommet. Sitter et deksel over som er festet i bakkant og framkant. mulig du må flytte på en slange som går fra intercooler til turbo for å løsne det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 ok. Takk :) Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hei! Sjekk returslangene fra dysene og pumpa de.. De kan begynne å lekke og diesel vil dampe ut/renne tilbake. Siden det lukter diesel har du i alle fall en lekkasje et sted.. Tror ikke pumpereima de har noe med dette å gjøre, all den tid det kun er førsta gangs start hver dag du merker noe. Eller er glødepluggene vesentlige - i alle fall når temperaturen kryper under null. Siter Live Your Dreams http://www.kesagen.no '98 V70 2,5 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Takker for svar. Bilen er på eu idag, men skal sjekke den når den kommer hjem! :) Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg