AR racing Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 vannpumpa sitter på reg reima ja.. noen c20ne strammer du med vannpumpa.. å noen har strammehjul.. husk å stramme MOT klokka med stramme hjul. ein vanlig regel er att du med tommelen og peikefingen skal klare å vri reg reima 90 grader uten å bruke ekstrem kraft.. da er reima stram nok. prøvd å bytte plugger viss den ikke går på alle? Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Sjekket katalysator ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Vri regreima 90 grader? Hva mener du? Og sjekke katalysatoren? hva i alle dager har den med dette å gjøre? Har byttet plugger, tennkabler, rotor og fordelerlokk. Kammen må være feil for det kom stikkflamme ut at innsuget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 eller noen som vet om det går ann å montere rotoren inni fordelerlokket 180 grader feil? Kan jo være det som forårsaker dette. Men er vel kanskje bare en vei den kan monteres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Om katalysatoren er tett, starter ikke motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 jeg har en ny vannpumpe til denne motor i garasjen, hvis du vil kjøpe? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hvor mye vil du ha for vannpumpen da? Og noen som vet om rotoren kan monteres 180 grader feil eller om det kun er en vei den kan monteres? Og vri reima 90 grader? hva mener du med det? Trenger hjelp her. bilen bare står. kan noen svare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ugland Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Har du sjekket om det er kondens i tanken. Da er den ikke god å starte. Test med ei løs bensinpumpe. Bare koble til batteriet, feste på slange og suge rett fra en bensinkanne med ny bensin og rett inn på fuelrailen. Du kan også sjekke om det er bra nok bensintrykk, jeg har opplevd at flere av de originale bensinpumpene har streiket. Særlig de som ligger inne i tanken. Siter 76' Opel Ascona B 89' Opel Omega A 94' Opel Omega B 96' Volvo 940LT http://opelgutta.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 nja, det kom jo stikkflammer ut av innsuget når jeg kikket inn, i tillegg til at reima er sykt slakk så regner med den har hoppet over et par tenner da? Er nok ikke kondens. Den var kjempegrei å kjøre hjem den dagen, så skjedde det helt plutselig etter ei rusing. Så tror reima har skippa noen hakk? bytta hele tenningssystemet, bensinfilter og pumpa blåser bensin som bare juling den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 nja, det kom jo stikkflammer ut av innsuget når jeg kikket inn. Den var kjempegrei å kjøre hjem den dagen, så skjedde det helt plutselig etter ei rusing. bytta hele tenningssystemet, bensinfilter og pumpa blåser bensin som bare juling den Det du skriver her er helt identisk med et tilfelle på en golf 3 hvor katalysatoren var gåen.. Var kun ment som et hint, ettersom det tok en stund før det ble oppdaget på golfen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ugland Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 nja, det kom jo stikkflammer ut av innsuget når jeg kikket inn, i tillegg til at reima er sykt slakk så regner med den har hoppet over et par tenner da? Er nok ikke kondens. Den var kjempegrei å kjøre hjem den dagen, så skjedde det helt plutselig etter ei rusing. Så tror reima har skippa noen hakk? bytta hele tenningssystemet, bensinfilter og pumpa blåser bensin som bare juling den Jeg stemmer likevel for å sjekke med ny bensin. Særlig hvis det begynner å bli litt lite bensin på tanken. Dette er enkelt og billig å teste. Og selv om pumpa klarer å dytte bensin ut så er det ikke sikkert den klarer og holde høyt nok trykk når den får motstand. Lettere og sjekke dette enn å bruke masse penger på å bytte ut deler som ikke er ødelagt. Hvis regreima har hoppet over, så skal du jo lett se det på merkene i kamdrev og reimhjulet på veiva. Siter 76' Opel Ascona B 89' Opel Omega A 94' Opel Omega B 96' Volvo 940LT http://opelgutta.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Hæ? Hvordan kan jeg se det? Forklar. Dette visste jeg ikke :) Hvis det var katalysator eller kondens kommer det vel ikke stikkflammer ut av innsuget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ugland Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Hæ? Hvordan kan jeg se det? Forklar. Dette visste jeg ikke :) Hvis det var katalysator eller kondens kommer det vel ikke stikkflammer ut av innsuget? Min bil smalt også jævlig sånn som du beskriver når jeg hadde dårlig bensin på den. Så ikke etter noen stikkflammer, men tviler ikke på at det kom. Fikk nesten starta den hele tiden. Motoren tente, men bare smalt og gikk noen få sekunder før den stoppa igjen. Tror det var for mye vann i tanken. Blei bra med ny bensin. Det er et hakk/merke i ytterkant av kamdrevet og et i plastikken øverst i reimkåpa. Samt et merke i ytterkant på reimhjulet på veiva, og en spiss tapp nede på blokka. Så hvis du vrir på veiva slik at merket der nede stemmer, så skal også merket oppe på kamdrevet stemme. Hvis ikke, så er det feil. Noen bilder her, men kanskje ikke så lett å se. Siter 76' Opel Ascona B 89' Opel Omega A 94' Opel Omega B 96' Volvo 940LT http://opelgutta.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marulk Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hæ? Hvordan kan jeg se det? Forklar. Dette visste jeg ikke :) Hvis det var katalysator eller kondens kommer det vel ikke stikkflammer ut av innsuget? Er katten tett så får du fine stikk-flammer ut innsuget ja.. Er jo lett å sjekke da, riv bort katten og se om den starter ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.