tussi18 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Heisann! Her vil jeg sette pris på alle svar :) Min bror kjøpte seg just førstegangsbil for to dager siden, men er litt lei seg siden den ikke funker. Har hatt 3 stk omega A 2.0i og kan en del om de men trenger hjelp til et problem her. På min forrige begynte den å svive på tre sylindre ved gasspådrag. Det hørte man tydelig. Men det var "kultivert" fusking. Og dermed veldig lite motorkraft. Det samme problemet har den nye til min bror, etter kjøre turen hjem vasket vi den litt og sånn og plutselig ville den ikke starte etterpå. Jeg tenkte at det er noe tenningsfeil og at den må kjøle seg ned før den starter igjen, men det hjalp ikke. Nå bare smeller det i potta andrehvert sekund mens jeg kjinner på starteren og den vil ikke starte. Når jeg renner den i gang i en bratt bakke starter den men da må jeg holde 3000 omdr for at den skal svive. da sviver den fint men hvis jeg gir litt godt med gass begynner den å fuske og dauer hvis jeg kommer under 2500 omdr. hva kan være feil? TRENGER SÅRT HJELP her, da jeg selv husker å kjipt det var å ha en ukjørbar bil når jeg fikk lappen for 1,5 år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 fuktighet i fordelern. Ta opp fordelern, tørk av den godt inni og prøv på og start. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Motorvask også? Det har ihvertfall noe med fuktighet å gjøre, prøv det sæther nevnte :) Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Kan også være fuktighet rundt pluggene.. Var slik på en kadett til en kjenning av meg.. Ble helt tullete etter en motorvask.. Da var det vann rundt pluggene som var feilen. Overslag ellernoe.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 ja jeg tok en kort liten motorvask uten såpe. kun høyttrykk med vann. Men den var slik før vi vasket motoren også. Og hadde samme problem med min egen, men den startet og gikk i hvertfall selv om den ofte sveiv på tre sylindre ved gasspådrag. Men noen som har ide om hvordan jeg får av fordelerlokket? Er så vanskelig å komme til. noen tips? Trenger all hjelp jeg kan få og setter veldig pris på det!!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 fant problemet nå.. Gjorde som dere sa og sjekket fordelerlokket. Et helsike å få av men det gikk etter en halvtime med banning :) Kan si det så enkelt som så at to av pinnene var knekt av og de andre to kunne jeg har skrapt i filler med neglene mine pga korrosjon. Har aldri sett noe så vilt hehe... Men takk for hjelpa gutter!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Problemer igjen hehe... Selv om vi byttet fordeler lokket som var helt forbanna ødelagt funket det fortsatt ikke.. byttet tennkabel just til coilen. Det hjalp heller ikke og regner jo med at hvertfall 2-3 av de fire som går til sylindrene funker. Kan det være bensinen eller noe? Tenkte på at når jeg kjørte den hjem har jo bensinen klasket frem og tilbake i tanken slik at filteret har tettet seg? Den har stått stille i et halvt år... Og hadde helt samme problem på traktoren til min far. Da byttet vi filter 10 ganger før dritten fra tanken var forsvunnet. Andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Tapp tanken helt, of bytt bensinfilter da. Få tak i sånn pumpe greie med tykk slange så suger du opp alt av dritt nedi der. Vet ikke helt hvor du kan få tak i sånne pumper, men hadde mange på gamlejobben. Ikke fyll gammel bensin, bensin er ferskvare, blir gammelt og dårlig. Hadde en som kom innom på jobben mange ganger, fylte med rester han fant, måtte rense alt hver gang og tømme tanken. KJEDELIG! Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Har oppdaget et par nye ting her... Det smeller i potta av og til når vi prøver å starte... Så jeg tok av slangen til bensinen som går INN i fuelrailen og det fosset bensin ut når jeg kinnet.. Så tror ikke det er problemet. Men så tok jeg av innsugsslangen og så inn i innsuget mens jeg holdt spjeldet helt åpent. Og da kom det stikkflamme ut av innsuget mens jeg kinnet motoren. Deretter begynte jeg å tenke på om kamreima hadde røket. Så jeg løsnet på dekselet og dyttet litt forsiktig på reima og den var ikke stram i det hele tatt. Og den skal vel være ganske stram? Så tenkte kanskje strammehjulet hadde røket? og at reima har hoppet over et par hakk? Hvis den har det, kan det være sjanse for at toppen er skjært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Du kan ryke reg reima på denne motoren uten at noe skjærer seg, Så toppen er nok hel og fin. hvis du finner gamle tråden min her om min omega A, Så kan du lese om info og bilder og alt. Der kan du nok finne mye som hjelper deg, tror tråden et Omega evo 500 eller noe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 http://www.bilforumet.no/omega/150677-omega-87-evo-turbo.html Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Okei. Det var jo bra da. Men sitter vannpumpa bak regreima? for da er det vel best å bytte den også i samme slengen :) Noe mer som må byttes ved regreim bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Den gjør i hvert fall det på x20xev. Hvis den sitter i registeret er det greit å bytte den når man holder på der. Løpe- og strammehjul må også byttes. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 ok. takker for svar. Men skal reima være slakk eller ganske stram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.